فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۰-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۵۲۸۴
انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۰-۰۹-۱۳۹۴

دیابتی ها چای سبز بخورند

دیابتی ها چای سبز بخورندمطالعات محققان دانشگاه ایالتی کامپیناس نشان می دهد که ترکیبات موجود در چای سبز و کاکائو، عوارض ناشی از دیابت بر روی کلیه و شبکیه را کاهش می دهند.
 
به گزارش ساینس، ترکیبات موجود در چای سبز و کاکائو، از نابودی سلول های پادوسایت (podocyte) جلوگیری می کند. این سلول ها مانع از انتقال پروتئین به ادرار می شوند. انتقال آلبومین (یک نوع پروتئین) به ادرار، یکی از مهمترین اختلالات کلیوی ناشی از دیابت است.

در ادامه این مطالعه آمده است که کاکائو و چای سبز حاوی ماده ای به نام پلی فنل هستند که در کاهش عوارض دیابت نقش دارد، از طرفی کاکائو حاوی ماده دیگری به نام تئوبرومین است که سیستم عصبی را تحریک می کند و تاثیر مثبتی بر بیماران دیابتی دارد و عوارض شبکیه ناشی از دیابت را کاهش می دهد.

این گزارش در ادامه نشان می دهد که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در این دو خوراکی علاوه بر کاهش عوارض دیابت در کنترل بیماری های قلبی، ترمیم زخم، بهبود فرآیند هضم و افزایش سلامت روانی نیز موثر هستند.

به گزارش پنجمین سمپوزیم بین المللی در زمینه چای و سلامت در واشنگتن، برخی از مزایای چای سبز عبارتند از:

• پلی فنول موجود در برگ چای سبز باعث کاهش وزن می شود


تحقیقات نشان داده است که چربی دور شکم مصرف کنندگان دایمی چای سبز کاملا متناسب است. چای سبز دارای ترکیباتی هستند که موجب اکسیداسیون چربی می شود.

• ترکیبات موجود در چای سبز از بروز سرطان جلوگیری می کند


برگ چای سبز حاوی پلی فنل است؛ پلی فنل از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. چای سبز از بروز سرطان پروستات جلوگیری می کند.

• چای سبز سبب سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود


معمولا چربی وعده های غذایی باعث افزایش غلظت خون می شود. چای سبب اتساع رگ های خونی می شود و به این ترتیب فشار خون کاهش می یابد.

• چای سبز باعث افزایش تراکم استخوان می شود


پوکی استخوان، عمده ترین نگرانی سازمان جهانی بهداشت است. پلی فنل موجود در چای سبز، باعث استحکام استخوان می شود و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند. علاوه بر این، چای سبز تقویت عملکرد عضلات و کاهش التهاب می شود. در ادامه بررسی ها آمده است که چای سبز یکی از مهمترین عوامل ترمیم و بازسازی استخوان است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دیابت ، چای سبز ، کاکائو
ارسال به دوستان
جامعه یهودیان ونزوئلا؛ اهرم تازه تل‌آویو برای بازگشت به کاراکاس یونیورسال موفق‌ترین استودیوی سال ۲۰۲۶ با ۳ فیلم میلیاردی خوددرمانی با نسخه‌ی دیگران؛ عادتی که هزینه‌اش را دیر می فهمیم تمام جزئیات محل برگزاری عروسی کریستیانو رونالدو و جورجینا رودریگز در مادیرا (+تصاویر) نقش گویش‌های محلی در عصر هوش مصنوعی حمید رسایی: دبیر شورای عالی امنیت ملی در جایگاهی نیست که بتواند مجلس را تعطیل کند فصل جدید سریال «زیرخاکی» وارد مرحله پیش‌تولید شد سخنگوی سپاه: موشک‌های ایرانی از قابلیت‌های هدایت و تغییر مسیر برخوردار شدند کیفرخواست ۶ نفر از کارکنان یک نهاد اجرایی به اتهام اختلاس، جعل و دریافت رشوه حملات سایبری پیشرفته به امارات پرچم فلسطین در جشنواره لوکارنو بالا رفت؛ کفنی به یاد ۶۰ هزار شهید غزه سخنگوی دولت: تعداد زنان شهید در جنگ تحمیلی و اتفاقات دی ماه قابل توجه است/ برای جذب سرمایه‌گذار نیاز به امنیت داریم «اودیسه» پرفروش‌ترین فیلم کریستوفر نولان شد ؛ عبور از «شوالیه تاریکی» تصویب کلیات طرح «اقدام راهبردی تأمین امنیت و پیشرفت تنگه هرمز» در کمیسیون امور داخلی نقدعلی: قانون حجاب باید ابلاغ شود