فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۳۱۴۰
انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۴

دیابت هر 3 دقیقه پای یک نفر را می‌گیرد

عصر ایران
وی اظهار کرد: هرچند افزایش حضور خیریه‌ها در جامعه حکایت از افزایش روحیه انسان‌دوستانه و خیرخواهی است اما از این بابت که مسئولان دولتی وظایفشان را در این زمینه آنچنان که باید انجام نمی‌دهند، جای نگرانی دارد.
بنیانگذار دیالیز در اصفهان گفت: هر 3 دقیقه یک نفر در اثر دیابت پای خود را از دست می‌دهد.

به گزارش فارس، مهدی اذانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری خیریه حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه در‌ دریافت کلیه اهدایی، بیماران جوان ارجح‌تر هستند، اظهار کرد: هرچند برای افراد بالای 70 سال هم می‌توان پیوند کلیه انجام داد اما برای دریافت پیوند کلیه اهدایی در گزینه دوم قرار دارند و جوان‌ترها مقدم هستند.

وی ادامه داد: ترکیب محصولات غذایی با آب‌های آلوده به فلزات سنگین و پسماندها، استعمال دخانیات، مصرف بی‌رویه انواع مسکن‌ها، دیابتی‌ها، عفونت‌های کلیوی و ... همه و همه زمینه‌ساز ابتلا به نارسایی‌های کلیوی و در صورت عدم درمان به موقع منجر به دیالیز و پیوند می‌شود.

این متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه یادآور شد: حتی کمبود یک ویتامین و ازدیاد دو ویتامین در بدن نیز سبب ایجاد نارسایی‌های کلیوی می‌شود ضمن اینکه باید توجه داشت که آلودگی هوا مانع جذب ویتامین d و درنتیجه صدمه به کلیه‌ها می‌شود.

وی در خصوص سایر علل ایجاد نارسایی‌های کلیوی نیز ادامه داد: مصرف مواد غذایی سالم نباید ساده نگریسته شود چرا که به عنوان مثال سس‌ها 8 درصد بیش از یک لیوان بستنی حاوی شکر هستند و مصرف این ماده خوراکی پرطرفدار برای دیابتی‌ها بسیار مضر است، فراموش نشود که در هر 30 ثانیه یک نفر به دیابت مبتلا شده و در هر سه دقیقه یک نفر در اثر دیابت پای خود را از دست می‌دهد.

* افزایش حضور خیریه‌ها در کشور نگران‌کننده است

منصور گلناری مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان نیز در ادامه این نشست خبری با اذعان بر اینکه مقوله پیشگیری در نظام سلامت نیازمند سرمایه‌گذاری اساسی است، بیان کرد: اینکه خیرین و نیکوکاران حضوری پررنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله حوزه بهداشت و سلامت دارند، ستودنی است اما این موضوع از طرفی نشان‌دهنده ضعف مدیریتی در سطح کلان کشور نیز هست.

وی اظهار کرد: هرچند افزایش حضور خیریه‌ها در جامعه حکایت از افزایش روحیه انسان‌دوستانه و خیرخواهی است اما از این بابت که مسئولان دولتی وظایفشان را در این زمینه آنچنان که باید انجام نمی‌دهند، جای نگرانی دارد.
برچسب ها: دیابت ، خیریه
ارسال به دوستان
راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی ابولا همچنان پایین است تصور جالب هوش مصنوعی از زیبایی در دنیای پرندگان (تصویری)