فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۰۷۳۳
انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۲

یک توصیه تغذیه‌ای برای سلامت قلب

متخصصان قلب معتقدند که افزایش مصرف فیبر خوراکی در رژیم غذاییِ روزانه، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش ‌می‌دهد.

به گزارش ایسنا،‌ در این مطالعه «دیان تریاپلتون» از دانشکده علوم غذایی و تغذیه دانشگاه «لیدز» در انگلیس میزان مصرف فیبر خوراکی را در بین گروهی از داوطلبان در آمریکا، استرالیا، اروپا و ژاپن بررسی کرد.

تریاپلتون گفت: در مطالعات خود مشاهده کردیم مصرف انواع فیبر خوراکی غیرمحلول شامل فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجات، خطر ابتلا به بیماری شریان‌های کرونری و بیماری‌های قلبی - عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین افزایش مصرف فیبرهای خوراکی محلول نیز منجر به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به بیماری شریان‌های کرونری در افراد می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، محققان در این مطالعه همچنین اظهار داشتند: یافته‌های این مطالعه توصیه‌های مطرح شده برای گنجاندن میزان بیشتری فیبر خوراکی در رژیم غذایی و وجود ارتباط میان کاهش ابتلا به بیماری قلبی با مصرف بیشتر فیبر خوراکی را تایید می‌کند.
برچسب ها: تغذیه ، قلب ، فیبر ، میوه
ارسال به دوستان
captcha
بمب فسفری چیست و چرا در برخی از جنگ‌ها از آن استفاده می‌کنند؟ طوفان ژئومغناطیسی چیست و چگونه ما را تهدید می‌کند؟ مردانی که کارشان دویدن دنبال کالسکۀ ناصرالدین شاه بود (عکس) ۷ برند بزرگ فناوری و لوازم خانگی که متعلق به بوش هستند الگوی ظاهری ساده‌ای که دوربین‌های نظارتی آمریکا را کور می‌کند؛ جنجال یک متخصص امنیتی نیوشا ضیغمی: ارتباطی در کار نبود فقط همدیگر را نگاه می کردیم نماینده مجلس: در غرب آسیا محور کشورهای اسلامی هستیم و باید در همه میدان‌ها ردپای خودمان را داشته باشیم انتقال پیام نخست‌وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به پزشکیان عضو خبرگان: رأی اعضا به انتخاب رهبری، به صورت ویدئویی هم ضبط شد تا در صورت شهادت، نظرش ثبت شده باشد ادعای وزیر انرژی آمریکا درباره صادرات نفت از تنگه هرمز 4 میلیون خانواده، مالک 16 میلیون خودرو هستند/ 55 میلیون نفر ماشین ندارند ارتش یمن: انبارهای تسلیحاتی عربستان را هدف قرار دادیم واکنش عراق به اقدام کلمبیا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان وقوع چندین انفجار در جنوب لبنان در پی حمله اسرائیل بیش از ۳۰۰۰ مفقود در زلزله ۷.۴ ریشتری کلمبیا