فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۹۰۴۰
انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۰

بادامچیان: تذکر مجلس به دولت بسیار لازم و قانونی است

عصر ایران
تذکرات داده شده همراه با ادب و احترام بوده و بعد از این هم معاونت نظارتی مجلس در موارد لازم، به دولت هم تذکر خواهد داد و هم نامه خواهد نوشت؛ این امر بسیار لازم و قانونی است و باید به آن توجه شود/ اگر تذکرات به تخلفات دولت در حد ارجاع به قوه قضاییه رسیده، قطعا باید به این قوه ارجاع شود.

اسدالله بادامچیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و قائم مقام حزب موتلفه در گفتگو با اعتدال، با اشاره به نظر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه دولت نهم و دهم متخلف ترین دولت پس از انقلاب بودهاست ، گفت: آقای رییس جمهور فرمودند دولت ما قانونی ترین دولت است؛ پس من خیلی وارد این بحث نمی شوم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: باید مجموعه عملکرد دولت در نظر گرفته شود و البته معاونت محترم نظارت مجلس موظف است تذکر خود را بدهد ، این کار قانونی ایشان است و نمی شود گفت چرا این کار را انجام داده است.

نماینده شاخص مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تذکرات داده شده همراه با ادب و احترام بوده و بعد از این هم معاونت نظارتی مجلس در موارد لازم، به دولت هم تذکر خواهد داد و هم نامه خواهد نوشت؛ این امر بسیار لازم و قانونی است و باید به آن توجه شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر تذکرات به تخلفات دولت در حد ارجاع به قوه قضاییه رسیده، قطعا باید به این قوه ارجاع شود و این موضوع دستخوش مسائل سیاسی نشود، چون وقتی درگیر مسائل سیاسی شد ، به اختلاف تبدیل می شود.

بادامچیان تاکید کرد: بالاخره رییس جمهور، رییس جمهور ملت است و نمایندگان مجلس نیز نمایندگان ملت هستند، قوه قضایه مربوط به این نظام است و اینها باید با هم کار کنند؛ پس اگر تخلفی از سوی دولت رخ داده، مراجع نظارتی کار خود را انجام می دهند و به ملت نیز باید گفته شود، زیرا حق مردم است که باخبر باشند.

وی افزود: در این امر ، دولت هم نظر خود را می گوید و بحث می کند و ما این را به عنوان یک فرصت گفتگو قلمداد می کنیم، نه به صورت دعوا و تخریب.

نماینده مردم تهران گفت: اینگونه نیست که یک طرف بگویند دولت کاملا متخلف است و دیگری هم بگوید دولت کاملا منزه است، همه دولتها به علت اینکه کار اجرایی می کنند، به همه قانون ها تمکین نمی کنند؛ ما می توانیم دو نگاه داشته باشیم، یک نگاه با حسن نظر، یک نگاه با سوء ظن؛ من عادت دارم تا جایی که اثبات نشود با حسن نظر نگاه کنم.

وی تصریح کرد: اینکه باید حتما تذکر قانونی شود، به این خاطر است که گاهی دستگاه اجرایی آنقدر در اجرا غرق است که نمی داند در حال تخلف است و باید به او گفته شود.

وی در خاتمه گفت:  راه درست این است که دولت باید از این تذکرات و نظارت ها استقبال کند و مجلس هم از توضیحات دولت استقبال کند؛ جمع بندی بماند برای ملت، که قضاوت و تصمیم از سوی ملت باشد؛ دعواها جز تلخی و کدورت و عقب ماندن از فعالیت برای کشور، نتیجه دیگری نخواهد داشت.
ارسال به دوستان
رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم