فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۹-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۰۶۴۰
انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۹-۱۰-۱۴۰۳

مصرف زیاد این دو ویتامین خطرناک است

مصرف زیاد این دو ویتامین خطرناک است
محققان سوئدی با انجام تحقیقاتی دریافتند که مصرف بیش از حد دو نوع ویتامین می‌تواند منجر به ابتلا به سرطان شود.

محققان دانشگاه کارولینسکا در سوئد دو ویتامین را کشف کرده اند که اگر در بدن بیش از حد موجود باشند، می‌توانند باعث ایجاد سرطان شوند. به گفته دانشمندان، مصرف بیش از حد ویتامین‌های C و E می‌تواند به اندازه کمبود آن‌ها در بدن یا حتی بیشتر، خطرناک باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، افزایش محتوای این ویتامین‌ها در بدن می‌تواند منجر به رشد رگ‌های خونی جدید شود. این به نوبه خود می‌تواند باعث اشباع بیش از حد بافت با اکسیژن و در نتیجه رشد سلول‌های سرطانی شود.

کمک به درمان سرطان

محققان در آزمایشی جوندگان مبتلا به سرطان را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سرعت رشد تومور متناسب با افزایش دوز آنتی اکسیدان‌ها که ویتامین‌ها هم از انواع آن هستند افزایش می‌یابد. این بررسی، فرضیه آن‌ها در مورد خطرات مصرف بیش از حد ویتامین‌ها را تأیید کرد. بنا بر گزارش مجله تحقیقات بالینی، این یافته‌ها هم درمورد ویتامین‌های موجود در غذا و هم درمورد ویتامین‌های موجود در مکمل‌های غذایی صدق می‌کند.

پیش از این، کاندیدای علوم پزشکی، متخصص گوارش، سرگئی ویالوف در مورد یک اشتباه رژیم غذایی صحبت کرد که می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود. این متخصص تاکید کرد: رژیم غذایی باید حاوی فیبر باشد که به جلوگیری از سرطان ریه، روده و پروستات کمک می کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ویتامین ، رژیم غذایی
ارسال به دوستان
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد