فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۲۴-۰۴-۱۴۰۳
کد ۹۸۱۹۷۶
انتشار: ۰۷:۴۷ - ۲۴-۰۴-۱۴۰۳

این رژیم غذایی شانس بقا را بعد از سرطان افزایش می‌دهد

این رژیم غذایی شانس بقا را بعد از سرطان افزایش می‌دهد
رژیم غذایی مدیترانه‌ای شانس بقا را بعد از سرطان افزایش می‌دهد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به بازماندگان سرطان کمک کند تا سلامت قلب خود را حفظ کنند و عمر طولانی تری داشته باشند.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند بیماران سرطانی که الگو‌های غذایی آن‌ها به رژیم غذایی مدیترانه‌ای نزدیک بود، عمر طولانی‌تری داشتند و خطر مرگ ناشی از قلب در آن‌ها کاهش یافت.

به طور خاص، محققان دریافتند، بیماران سرطانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند، ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و ۶۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار دارند.

«ماریا بندیتا دوناتی»، محقق بنیاد Umberto Veronesi در ایتالیا، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج نشان می‌دهد که بیماری‌های مزمن مختلف، مانند تومور‌ها و بیماری‌های قلبی، در واقع مکانیسم‌های مولکولی یکسانی دارند.»

به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر مصرف مقدار زیاد میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل، دانه‌ها، آجیل، حبوبات و روغن زیتون تمرکز دارد.

ماهی و غذا‌های دریایی باید حداقل دو بار در هفته مصرف شوند و لبنیات و پروتئین‌های بدون چربی باید روزانه در وعده‌های کوچک‌تر مصرف شوند. رژیم غذایی مصرف حداقل گوشت قرمز و غذا‌های فرآوری شده و حذف نوشیدنی‌های شیرین را تشویق می‌کند.

برای این مطالعه، محققان ۸۰۰ بیمار سرطانی بزرگسال ایتالیایی را به مدت بیش از ۱۳ سال بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ دنبال کردند.

محققان خاطرنشان کردند که انتظار می‌رود به لطف درمان‌های بهتر، تعداد بازماندگان سرطان در سال‌های آینده افزایش یابد. با توجه به این مطلب، درک اینکه چگونه یک رژیم غذایی خوب ممکن است سلامت و تندرستی افرادی را که سرطان را شکست داده‌اند، بهبود بخشد، بسیار مهم است.

رژیم مدیترانه‌ای بیشتر از غذا‌هایی مانند میوه، سبزیجات و روغن زیتون تشکیل شده است که منابع طبیعی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می‌تواند مزیت مشاهده شده از نظر مرگ و میر نه تنها در اثر سرطان، بلکه همچنین از بیماری‌های قلبی عروقی را توضیح دهد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: رژیم غذایی ، سرطان
ارسال به دوستان
آیا دایناسورها پیش از برخورد سیارک در حال افول بودند؟ انتصاب ۶ فرمانده عالی‌رتبه در ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه و بسیج مستضعفین رئالیتی‌شوی متفاوت «۲۱ روز» با حضور چهره‌های سرشناس در شبکه نمایش خانگی دلیل اصلی منتفی شدن بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس چه بود؟ پیام تبریک وزیر امور خارجه به محسن رضایی راه‌اندازی کلاس‌های هوشمند و تعاملی دانشگاه آزاد برای تداوم آموزش در بحران‌ها برنامه‌ریزی دولت برای افزایش واحدهای مسکن استیجاری در تهران و مشهد همزمان با هفته دولت تمدید ۱۲۰ روزه مهلت واردات و ترخیص کالا از سوی بانک مرکزی برای پرونده‌های ارزی احکام انتصاب جمعی از فرماندهان توسط رهبر انقلاب منتشر می‌شود طرفداران هری پاتر کابل زیردریایی ۴۳۰ میلیون پوندی را مجبور به تغییر مسیر کردند پاسخ‌های رئیس سازمان سینمایی درباره جشنواره جهانی فجر، پروانه ساخت، اکران و ماجراهای سینما مرغ مازاد راهی بازارهای خارجی می‌شود؛ صادرات جوجه از همین هفته آغاز شد روسیه:‌ عاملان حملات پهپادی به تاتارستان و بلگورود را شناسایی و مجازات می‌کنیم باهنر: در برخی از ساختارها ایراد داریم/ مجلس نباید لوایح دولت را تا این اندازه تغییر دهد روایت تصویری خبرنگاران دهه ۶۰؛ روزهایی که روایت جنگ گاهی بازگشتی نداشت