فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۶۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۳۱-۰۲-۱۴۰۳
کد ۹۶۷۹۰۶
انتشار: ۰۷:۳۷ - ۳۱-۰۲-۱۴۰۳

رژیم های گیاهی خطر ناراحتی قلبی، سرطان و مرگ را کاهش می دهند

رژیم های گیاهی خطر ناراحتی قلبی، سرطان و مرگ را کاهش می دهند
یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم گیاه‌خواری ممکن است زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری برای شما به ارمغان بیاورد.

 به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که دوری از مصرف گوشت با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودهنگام مرتبط است.

به گزارش مهر، پس از بررسی نزدیک به ۵۰ مطالعه روی چنین رژیم‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ منتشر شد، یک الگوی واضح ظاهر شد: این رژیم‌ها با خطر کمتر سرطان و بیماری‌های قلبی مرتبط با تنگی شریان‌ها مرتبط بودند.

نکته قابل توجه این است که به نظر می‌رسد این رژیم‌های غذایی خطر ابتلاء به سرطان پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. رژیم‌های گیاهخواری نیز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط بود.

علاوه بر این، رژیم‌های غذایی گیاهی احتمال چاقی، التهاب و کلسترول بد LDL را کاهش می‌دهد.

«متیو لندری»، یکی از نویسندگان و استادیار بهداشت جمعیت و پیشگیری از بیماری در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «این تحقیق به طور کلی نشان می‌دهد که رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان می‌تواند مفید باشد و برداشتن گام‌های کوچک در این مسیر می‌تواند تفاوت ایجاد کند.»

او گفت: «برای مشاهده برخی از این مزایا، لازم نیست کاملاً گیاهخوار شوید. حتی کاهش یک یا دو روز در هفته مصرف محصولات حیوانی می‌تواند در طول زمان فوایدی داشته باشد.»

لندری گفت: «در حالی که کاهش مصرف گوشت ممکن است به جلوگیری از چاقی کمک کند، مزایای آن فراتر از آن است.»

یکی از دلایل احتمالی این است که بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی ضدالتهابی و آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند تجمع پلاک در رگ‌ها را کاهش دهند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، محصولات گوشتی فرآوری شده مانند بیکن یا سالامی نیز خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهند. این سازمان به طور کلی گوشت قرمز را "یک ماده سرطان زا برای انسان" می‌داند.

علیرغم یافته‌های مثبت در بررسی جدید، محققان از توصیه رژیم‌های غذایی گیاهی به همه خودداری کردند.

نویسندگان همچنین هشدار دادند که رژیم‌های غذایی گیاهی ممکن است منجر به کمبود ویتامین B۱۲ شود، اما لندری خاطرنشان کرد که می‌توان با مصرف مکمل B۱۲ این مشکل را برطرف کرد.

برچسب ها: رژیم گیاهی ، قلب
ارسال به دوستان
captcha
موتورهای دیزلی چه معایبی دارند؟ نکاتی که کمتر شنیده‌اید چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند این علائم به شما می‌گوید کمبود یُد دارید/ ۱۰ نشانه شایع کمبود ید در بدن اسرار واکنش عجیب مغز به صداهای روزمره/ چطور یک‌صدای کاملا معمولی برای مغز غیرقابل‌تحمل می‌شود معبد زیرزمینی ژاپن چگونه سیلاب را از حومه توکیو دور می‌کند؟(+عکس) مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا