فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۲-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۴۲۸۲
انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۲-۱۰-۱۴۰۲

رژیم غذایی پرچرب خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد

رژیم غذایی پرچرب خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد
کارشناسان می گویند رژیم غذایی مملو از چربی می تواند خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های جدی را افزایش دهد.

محققان گزارش می‌دهند که رژیم غذایی پرچرب می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.

به گزارش مهر، آنها افزودند که عادات غذایی پرچرب همچنین می‌تواند بر سیستم ایمنی و عملکرد مغز خطر ابتلاء به کووید -۱۹ تأثیر بگذارد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند رژیم‌های غذایی پرچرب بر ژن‌های مرتبط با چاقی، سرطان روده بزرگ و بیماری روده تحریک پذیر تأثیر می‌گذارد.

دانشمندان در این مطالعه، موش‌ها را با سه رژیم غذایی مختلف در طول ۲۴ هفته تغذیه کردند. حداقل ۴۰ درصد از کالری دریافتی از رژیم غذایی حاصل از چربی بود.

سپس محققان تغییرات ژنتیکی را در هر چهار قسمت روده موش بررسی کردند.

یک گروه از موش‌ها رژیم غذایی مبتنی بر چربی اشباع شده از روغن نارگیل مصرف کردند. گروه دوم یک رژیم غذایی مبتنی بر روغن سویای مونوغیراشباع و اصلاح شده دریافت کردند. گروه سوم رژیم غذایی روغن سویا اصلاح نشده سرشار از چربی غیراشباع چندگانه مصرف کردند.

اگرچه مطالعات روی موش همیشه در مورد انسان صدق نمی‌کند، اما محققان خاطرنشان کردند که موش‌ها در ۹۷ درصد از DNA فعال انسان مشترک هستند.

در مقایسه با یک رژیم غذایی کنترل کم چرب، هر سه گروه از موش‌ها، تغییرات در بیان ژن را تجربه کردند، که فرآیند تبدیل اطلاعات ژنتیکی به مواد عملکردی مانند پروتئین است.

این تحقیق همچنین نشان داد که هر سه رژیم غذایی پرچرب بیان ACE۲ و سایر پروتئین‌های میزبان را که توسط پروتئین‌های خوشه‌ای کووید ۱۹ برای ورود به بدن استفاده می‌شوند، افزایش دادند.

محققان اضافه کردند که غذاهای پرچرب باعث افزایش علائم سلول‌های بنیادی در روده بزرگ می‌شود که در واقع می‌توانند پیش سازهای سرطان باشند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد هواپیمای سلطنتی امارات در دو پرواز به تهران، چه با خود آورد عبور از تنگه هرمز به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسید شاهکار مسابقه‌ای پس از جنگ؛ ورایتیس RS با قلب ب‌ ام‌ و ۳۲۸ (+عکس) شاهکار معماری مدرن برلین؛ داستان شهرک مسکونی نعل اسبی که برای زندگی بهتر ساخته شد (+عکس) ویتامین هایی که پوست سالم به آن ها نیاز دارد پاکستان: مهلت ۶۰ روزه تفاهم اسلام‌آباد برای مذاکره ایسران و آمریکا قابل تمدید است جایگاه امروز روحانیت نزد مردم و افسوس محقق داماد/ چرا چنین شد؟ کارشناس الجزیره: در غیاب یک ضرب الاجل زمانی، مذاکرات ممکن است طولانی شود سود استخراج بیت‌کوین به مرز بحران رسید تنش تازه در روابط روسیه و توکیو در پی سفر پوتین به جزایر مورد مناقشه با ژاپن دوم باش، برنده باش!؛ داستان شرکتی که از رتبه دوم پیروزی ساخت ایران اظهارات نتانیاهو درباره جولان و فلسطین را محکوم کرد هشدار عراقچی خطاب به مقامات آمریکایی