فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۳۳۰۳
انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۲

تاثیر امگا۳ در کاهش نرخ مرگ ناشی از بیماری کشنده ریه

تاثیر امگا۳ در کاهش نرخ مرگ ناشی از بیماری کشنده ریه
به گفته محققان، رژیم غذایی مملو از اسیدهای چرب اُمگا ۳ موجود در آجیل و ماهی های چرب ممکن است به کُند کردن پیشرفت فیبروز ریوی کمک کند.

فیبروز ریوی یک بیماری بالقوه کُشنده است که در آن بافت ریه به مرور زمان زخم و سخت می‌شود. این بیماری که اغلب با سیگار کشیدن مرتبط است، عملکرد ریه را مختل می‌کند به طوری که بیماران دچار تنگی نفس، ضعف و ناتوانی می‌شوند.

به گزارش مهر، محققان این مطالعه، سلامت ۳۰۰ بیمار مبتلا به بیماری بینابینی ریه- دسته‌ای از بیماری‌های تنفسی که شامل فیبروز ریوی است- را ردیابی کردند. اکثر آنها فیبروز ریوی "ایدیوپاتیک" داشتند (به این معنی که علت دقیق بیماری ناشناخته است) و بیشتر آنها مرد بودند (مردان بیشتر مستعد ابتلاء به این بیماری هستند).

آزمایش خون برای سنجش میزان دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم غذایی هر بیمار گرفته شد.

دکتر «جان کیم»، متخصص ریه و مراقبت‌های ویژه از دانشگاه ویرجینیا گفت: «ما دریافتیم سطوح اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتر پیش بینی کننده نتایج بالینی بهتر در فیبروز ریوی است.»

به طور خاص، افرادی که سطوح بالاتری از این ماده مغذی را داشتند، ریه‌های شأن بهتر می‌توانستند دی اکسید کربن و اکسیژن را مبادله کنند- فرآیندی که برای زندگی ضروری است. این مطالعه نشان داد که آنها همچنین بهتر می‌توانستند بدون نیاز به پیوند ریه زنده بمانند.

هنوز مشخص نیست که امگا ۳ چگونه این مزیت را فراهم می‌کند یا اینکه آیا مصرف بیشتر این مواد مغذی موجود در غذا یا مکمل‌ها به بیماران کمک می‌کند.

مطالعات دیگر نشان داده اند که اسیدهای چرب می‌توانند نتایج را برای افرادی که با بیماری قلبی، لخته شدن خون و حتی برخی سرطان‌ها مبارزه می‌کنند، بهبود بخشد.

کیم گفت: «در مورد فیبروز ریوی، ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم تا مشخص کنیم که آیا اسیدهای چرب امگا ۳ خاصی وجود دارد که ممکن است مفید باشند و اگر چنین است، مکانیسم‌های اساسی آنها چیست.»

برچسب ها: امگا3 ، ریه
ارسال به دوستان
ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران «کمی مفهومی» است کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده اردوغان: نتانیاهو در مسیر هیتلر حرکت می‌کند ادعای ترامپ: ما به یک توافق عالی با ایران درباره جنگ رسیده‌ایم غریب آبادی: بیانیه اخیر برخی کشورها مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی، بی‌سند و کاملاً مردود است آمریکا شرکت نفت دولتی کوبا را تحریم کرد