فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴-۰۴-۱۴۰۲
کد ۸۹۶۷۲۲
انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴-۰۴-۱۴۰۲

این ویتامین حمله قلبی را در افراد بالای ۶۰ سال کاهش می‌دهد

این ویتامین حمله قلبی را در افراد بالای ۶۰ سال کاهش می‌دهد
محققان خاطرنشان کردند که اثر ویتامین D در میان افرادی که از استاتین‌ها یا سایر داروهای قلبی عروقی استفاده می‌کردند قوی‌تر به نظر می‌رسید، اما این یافته از نظر آماری معنی‌دار نبود.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و سایر بیماری‌های قلبی را برای افراد بالای ۶۰ سال کاهش دهد.
 
به گزارش همشهری آنلاین؛ «راشل نیل»، محقق ارشد از مؤسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا، می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که تحقیق بیشتر در مورد فواید احتمالی ویتامین D در حوادث قلبی عروقی، به‌ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به این رویداد هستند، ممکن است ضروری باشد.»
 
نیل در ادامه افزود: «شواهد مفید برای افرادی که از استاتین‌های کاهش دهنده کلسترول یا سایر داروهای قلبی استفاده می‌کنند، قوی‌تر بود.»
 
او گفت: «این کارآزمایی، شواهدی از سودمندی برای افرادی که داروهایی برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی یا کلسترول بالا مصرف می‌کردند نشان داد و ویتامین D میزان حمله قلبی را کاهش داد.»
 
وی افزود: «با این حال، یافته‌ها قطعی نیستند. به طور کلی، ما هیچ اثر آماری قابل توجهی از ویتامین D روی حوادث قلبی عروقی مهم مانند سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد [حمله قلبی]، یا درمان عروق مسدود شده در قلب پیدا نکردیم.»
 
نیل گفت: «مصرف دوز متوسط ویتامین D بعید است که مضر باشد. افرادی که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید حتما با مشورت پزشک شأن این کار را انجام دهند.»
 
برای این مطالعه، محققان به‌طور تصادفی به بیش از ۲۱۰۰۰ مرد و زن ۶۰ تا ۸۴ ساله ۶۰۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D یا دارونما به مدت پنج سال دادند.
 
محققان دریافتند که میزان حوادث قلبی عروقی عمده در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، ۹ درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می‌کردند.
 
در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، میزان حملات قلبی ۱۹ درصد کمتر بود. با این حال، هیچ تفاوتی در میزان سکته مغزی در دو گروه مشاهده شد.
 
محققان خاطرنشان کردند که اثر ویتامین D در میان افرادی که از استاتین‌ها یا سایر داروهای قلبی عروقی استفاده می‌کردند قوی‌تر به نظر می‌رسید، اما این یافته از نظر آماری معنی‌دار نبود.
برچسب ها: ویتامین ، قلبی
ارسال به دوستان
captcha
چتر ترمز چگونه جنگنده‌های چند ده تنی را در چند ثانیه متوقف می‌کند؟ دو تماشاگر برای یک فیلم اکران در یک هفته ؛ الگوی شکست خورده بدون پاسخگویی سنگ‌هایی که بدن انسان می‌سازد؛ از کلیه و صفرا تا لوزه و ناف اهدای ۱۵۰ لیتر شیر مادر در خوزستان؛ کمک ۶۳ مادر به نوزادان نارس سفیر ترکیه در سوریه درباره زمان سفر اردوغان و علاقه او به دمشق گفت ثبت جهانی دژ الموت؛ سی‌امین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ذوالفقار؛ تانک ایرانی که در دوران تحریم از ترکیب فناوری آمریکا و روسیه متولد شد اتهام جنجالی جن ساکی به سخنگوی ترامپ؛ اطلاع‌رسانی فدای منافع شخصی شد پیامک احراز سکونت کالابرگ دریافت کرده‌اید؟ این دو اقدام را انجام دهید روسیه به انبارهای تسلیحاتی اوکراین در بندر اودسا حمله کرد تصاویر واقعی از غول زره پوشی که زمانی در آمریکا زندگی می کرد توقف فعالیت بندر المخا پس از حملات انصار الله شروع تلخ علیرضا منصوریان در عراق؛ الطلبه پیروزی را در ۳ دقیقه از دست داد پول، مانع رویارویی تیم ملی ایران با کره جنوبی در تورنمنت عراق شد؟ عارف پیشنهاد تشکیل اتحادیه کشورها و مناطق فارسی‌زبان را مطرح کرد