فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۱۰۲۸
انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶-۰۴-۱۴۰۰

ویتامینی برای کاهش خطر پرفشاری خون

ویتامینی برای کاهش خطر پرفشاری خون
این ماده مغذی به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی نظیر جگر، تخم مرغ، ماهی سالمون و نیز برخی منابع گیاهی مانند گل کلم، بروکلی، روغن سویا و بادام زمینی موجود است

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف مداوم یک نوع ویتامین "ب" می‌تواند بروز پرفشاری خون را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، کولین جزئی از ویتامین‌های گروه ب (ویتامین ب ۴) است که برای متابولیسم چربی، رشد سالم مغز، حرکت ماهیچه‌ها، سیستم عصبی و سوخت و ساز انسان لازم است. کمبود این ماده در بدن میتواند موجب تجمع چربی اضافی در کبد ‌شود.

تاکنون مطالعات زیادی به بررسی ارتباط بین دریافت غذایی کولین و بتائین (یک متابولیت کولین) با خطر پرفشاری خون نپرداخته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم، اخیرا مطالعه ای به منظور ارزیابی ارتباط بین دریافت غذایی کولین و بتائین و خطر بروز پرفشاری خون در افراد بزرگسال طراحی و اجرا شده است.

به گفته دکتر پروین میرمیران، رئیس مرکز تحقیقات تغذیه در بیماریهای غدد درون ریز، یافته‌های این مطالعه که در بستر مطالعه قند و لیپید تهران انجام شده بود، نشان دادند که در طول بیش از 7 سال پیگیری به ازای هر 100 میلی گرم افزایش در مصرف کولین خطر بروز پرفشاری خون 16 درصد کاهش می‌یابد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این ارتباط در افراد جوانتر و مردان قویتر است و این گروه بهره بیشتری از مصرف کولین می‌برند.

این ماده مغذی که ترکیبی ارگانیک و محلول در آب است، به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی نظیر جگر، تخم مرغ، ماهی سالمون و نیز برخی منابع گیاهی مانند گل کلم، بروکلی، روغن سویا و بادام زمینی موجود است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
کلاژن فقط برای زیبایی نیست؛ کشف تازه درباره سلامت استخوان زنان رقص زنان ارمنی در یک عروسی در دوران قاجار (عکس) دانشمندان تغییری پنهان در مغز را کشف کردند که از حدود ۵۰ سالگی آغاز می‌شود کشورهایی که بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی را خرج دولت می‌کنند (+ اینفوگرافیک) روزنامه چاپ لندن: جی دی ونس گیر افتاده در جنگی بدون پیروزی و صلحی که خریداری ندارد جانشین رئیس سازمان بسیج: تجمعات مردمی ادامه دارد/ تقابل جمهوری اسلامی با آمریکا راهبردی و تمدنی است/ آمریکا را به حول و قوه الهی از منطقه اخراج خواهیم کرد نجات معجزه‌آسای کارگر جوان از عمق ۱۵ متری چاه پس از سقوط تجهیزات سنگین کشف پیکر بی‌جان جوان ۳۰ ساله در رودخانه ارس پلدشت توسط هلال‌احمر سناتور آمریکایی: با ادامه جنگ، آمریکا ضعیف‌تر و ایران قوی‌تر می‌شود قالیباف انتصاب محسن رضایی به دبیری شورای‌عالی امنیت ملی را تبریک گفت امضای سند خواهرخواندگی میان لاهیجان و سیسیان ارمنستان برای توسعه دیپلماسی شهری انتقاد از تنش بین دستگاه‌های دولتی و قطع برق عسلویه به بهانه اختلاف قرارداد توقیف یک دستگاه کشنده رنو با رانندگی خطرناک نوجوان ۱۴ ساله در استان مرکزی جهاد اسلامی: مخالفت نتانیاهو با ۱۵ بند توافق، انکار آشکار آتش‌بس است پاپ خواستار احیای دیپلماسی در قبال خصومت‌ها شد