فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۳-۰۲-۱۴۰۰
کد ۷۸۲۳۸۷
انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۳-۰۲-۱۴۰۰

ارتباط جالب میزان مصرف قهوه با ژن افراد

تحقیقات جدید پیوندی بین سلامت قلب و عروق افراد و مصرف قهوه یافته‌اند. در اولین مطالعه جهانی، محققان از دانشگاه استرالیای جنوبی شواهد ژنتیکی را کشف کردند که نشان می‌دهد سلامت قلب و عروق با مصرف قهوه مرتبط است.

ارتباط جالب میزان مصرف قهوه با ژن افراد

به گزارش انتخاب، دانشمندان دریافتند افرادی که از فشار خون بالا، آنژین و آریتمی رنج می‌برند در مقایسه با افرادی که این شرایط را ندارند قهوه کمتری مصرف می‌کنند  و این ارتباط تا حد کد ژنتیکی فرد کاهش می‌یابد.

پروفسور الینا هیپونین، محقق ارشد و مدیر مرکز بهداشت استرالیا در دانشگاه، توضیح داد که ژنتیک ما میزان قهوه مصرفی را تنظیم می‌کند و از نوشیدن بیش از حد ما محافظت می‌کند.

وی اظهار داشت: آنچه ما تشخیص نمی‌دهیم این است که افراد به طور ناخودآگاه میزان ایمنی کافئین را بر اساس میزان فشار خون خود تنظیم می‌کنند و این احتمالاً در نتیجه یک مکانیسم محافظتی ژنتیکی است. این بدان معنی است که کسی که مقدار زیادی قهوه می‌نوشد، در مقایسه با کسی که بسیار کم می‌نوشد، تحمل ژنتیکی بیشتری نسبت به کافئین دارد. برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

محققان داده‌های مربوط به مصرف معمول قهوه بیش از ۳۹۰ هزار نفر را در مطالعه Biobank انگلیس تجزیه و تحلیل کردند و این اطلاعات را با سطح پایه فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و ضربان قلب پایه مقایسه کردند. به گفته پروفسور هیپنن، یافته‌ها نشان می‌دهد که مقدار قهوه‌ای که می‌نوشیم شاخص سلامت قلب و عروق ما است.

وی توضیح داد: "این مطالعه نشان می‌دهد که ژنتیک تصمیمات ما را برای محافظت از سلامت قلب ما هدایت می‌کند. این بدن شماست که به شما می‌گوید که  فنجان قهوه اضافی را ننوشید. "

ارسال به دوستان
captcha
افزایش شهدای لبنان به ۴ هزار و ۳۴۶ نفر جنگنده‌های اسپانیایی یک پهپاد را در حریم هوایی رومانی سرنگون کردند هشدار نارنجی هواشناسی بوشهر؛ دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد حمله به کارکنان بیمارستان شهید مدنی کرج؛ یک پرستار با چاقو مجروح شد انصارالله: پاسخ یمن به تحرکات نظامی عربستان قاطع و بازدارنده خواهد بود تولد پنج‌قلوی پسر در تبریز داشتن گواهینامه موتورسیکلت حق زنان است نباید در برابر صدور آن مقاومت کرد پورشه برای فرار از جریمه ۱.۵ میلیارد یورویی سراغ خودروساز چینی رفت اعلام آمار فروش هفتگی سالن‌های تئاتر منتفی شد؟ جو کنت: ترامپ پیش از وقوع فاجعه از جنگ کنار بکشد امضای حامد عنقا؛ فرمول موفقی که شاید به نقطه اشباع رسیده باشد آغاز پخش «هزار داستان» با اجرای حسین پاکدل افزایش فوتی‌های زلزله اندونزی با حدود ۵۰۰۰ آواره سپند امیرسلیمانی و همسرش مجری تلویزیون شدند بزرگ ترین منبع هلیوم جهان کجاست؟ گازی که برای فناوری حیاتی است