فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۶۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۹
کد ۷۶۴۳۲۲
انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۹

تاثیر مصرف ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا

تاثیر مصرف ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا

یک فوق تخصص غدد گفت: در بحث همه‌گیری کرونا نیز جایگاه ویژه‌ای برای ویتامین D تعریف شده و مطالعات نشان داد که مصرف به اندازه آن می‌تواند در پیشگیری و درمان کرونا مؤثر باشد.

مژگان کاویانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه امروزه دانشمندان اهمیت زیادی برای تأمین ویتامین D قائل هستند، اظهار کرد: مطالعات نشان داده که ابتلا به هر دو نوع دیابت اول و دوم در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که چربی شکمی و همچنین اندازه‌ دور کمر بالاتری دارند، بیشتر دچار کمبود ویتامین D هستند؛ ضمن اینکه در بحث همه‌گیری کرونا نیز جایگاه ویژه‌ای برای ویتامین D تعریف شده و مطالعات نشان داد که مصرف به اندازه آن می‌تواند در پیشگیری و درمان کرونا مؤثر باشد.

کاویانی اضافه کرد: کمبود ویتامین D در دختران نوجوان نقش قابل ملاحظه‌ای در وضعیت ماهیچه‌ای دارد؛ به طوری که مطالعات نشان داده دختران جوانی که دچار ضعف عضلانی هستند، دچار کمبود ویتامین D نیز بوده‌اند.

این فوق تخصص غدد عنوان کرد: ارتباط این ویتامین با جذب کلسیم نیز اثبات شده و کمبود ویتامین D جذب کلسیم را با اختلال مواجه می‌کند، ضمن اینکه کمبود کلسیم عوارض بسیاری از جمله ضعف در سیستم اسکلتی و عضلانی به همراه دارد.

وی تأکید کرد: نکته مهم در خصوص تأمین ویتامین D، قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم اشعه خورشید است، کم و یا اصلاً بیرون نرفتن از خانه به معنی نگرفتن اشعه‌های خورشید است.

حیدری افزود: توجه کنید هر چند تامین ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری بوده اما استفاده نابجا و بیش‌از حد این ویتامین می‌تواند اختلالات مهم و ناگواری بر سلامت انسان به جای بگذارد.

این فوق تخصص غدد تأکید کرد: استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر و خودسرانه می‌تواند عوارضی از قبیل رسوب کلسیم در بافت‌های نرم، مانند کلیه‌ها ایجاد کند و موجب بروز سنگ کلیه شود؛ همچنین عوارض دیگری مانند سردرد، تهوع، استفراغ ایجاد می‌شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا
ارسال به دوستان
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد