فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۵۰۰۸
انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۹

نسخه نویسی الکترونیک در ایام شیوع کرونا عملیاتی شد/ حذف تدریجی دفترچه بیمه

نسخه نویسی الکترونیک در ایام شیوع کرونا عملیاتی شد/ حذف تدریجی دفترچه بیمهمعاون فنی سازمان بیمه سلامت گفت: بیماری کرونا با تمام مشقت هایی که برای همه ایجاد کرد فرصتی برای نسخه نویسی الکترونیک فراهم کرد تا به حذف چرخه انتقال بیماری کمک کنیم.

"کوروش فرزین" معاون فنی سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با ایلنا، در تشریح وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در ایام شیوع کرونا گفت: بنا بود تا پایان سال بیش از 30 درصد شهرستان های هر استان و 50 مراکز طرف قرارداد مستقر در آن شهرستان ها به سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی مجهز شوند که در سال 98 این امر تحقق یافت. ما پنلی آماده کردیم تا داروخانه ها بتوانند نسخ را از طریق آن دریافت و ارائه کنند. منتهی داروخانه های شهرستان های بزرگ که سامانه ثبت الکترونیکی داروئی قبلی خود را داشتند، تقاضا کردند سرویس های سازمان به سامانه های آن ها متصل شود تا لازم نباشد برای اجرای عملیات واکشی نسخه، از سامانه خود خارج شوند.

فرزین بیان کرد: برای حصول به این امکان، ما سرویس های خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم تا ضمن هماهنگی با سامانه های مستقر در داروخانه ها سرویس های سازمان از طریق وزارت بهداشت در اختیار آن ها قرار گیرد که این امر علاوه بر کمک به شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت مشکل داروخانه ها را نیز مرتفع می کرد.

معاون فنی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: لازم به ذکر است که زیر ساختهای سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی، در بحث کرونا کمک چشمگیری به ما کرد که بتوانیم از ابتدای سال 99 با استراتژی عملیاتی کردن استحقاق سنجی و حذف تاریخ اعتبار دفترچه ها به کمک این امکانات از مراجعات بیمه شدگان جهت تعویض دفاتر درمانی ممانعت به عمل آوریم.

فرزین در ادامه گفت: در فاز اول نسخه نویسی در دفترچه ها همچنان انجام می گیرد، اما اگر این سامانه در تمام مطب ها اجرائی شود می توانیم کاربرد دفترچه را رفته رفته کمتر کنیم. همچنین، پزشکان می توانند با اتکا به داده های سامانه، تجویز بیمه ای را در سربرگ مطب خود انجام دهند. این سربرگ برای بیمار در سامانه داروخانه بررسی می شود و خدمات بیمه ای به بیمار تعلق خواهد گرفت.

معاون فنی بیمه سلامت اشاره کرد: این زیرساخت هم اکنون فراهم است و می تواند در این فضا کمک شایانی به ما کند. ما اهمیت نسخه نویسی الکترونیک را در شیوع کرونا تجربه کردیم. باید از این زیرساخت برای حذف تدریجی کابرد دفترچه استفاده کنیم.

فرزین اشاره کرد: بیماری کرونا با تمام مشقتهایی که برای همه ایجاد کرد فرصتی برای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد کرد تا با هرچه عملیاتی تر شدن سامانه های مذکور در این شرایط به حذف چرخه انتقال بیماری کمک کنیم. واقعیت امر این است که امروز مسئولان کشور نیاز به این سامانه را حس می کنند و این نیاز می توانند حصول ما به هدف را تسهیل کند.

برچسب ها: کرونا ، دفترچه بیمه
ارسال به دوستان
حماس: جنایات پی‌درپی اشغالگران، بدون پاسخ نخواهد ماند نهاد دریایی انگلیس از افزایش تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز خبر داد دو ستاره ایران در لیست منتخب سایت آماری هو اسکورد داستان پرفراز و نشیب طارمی؛ از پنالتی‌زن قهار تا روزهای بحرانی پایان رویاپردازی؛ چرا فوتبال ایران به بن‌بست رسید؟ سپاه امروز کدام تجهیزات و مراکز آمریکایی را منهدم کرد؟ درخشش تاریخی آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۶ با صعود ۹۰ درصدی بازگشایی مسیر هوایی تهران-دبی؛ نخستین پرواز از فردا مرگ‌ومیر سنگین در اروپا همزمان با موج شدید گرما اسرائیل به آثار باستانی لبنان هم آسیب زد اطلاعیه سپاه بروجن درباره انفجار کنترل‌شده در چهارمحال و بختیاری روایت ایندین اکسپرس از وداع تلخ ایران با جام جهانی ۲۰۲۶؛ وقتی رویا در ۱۰۰ ثانیه فرو ریخت ادعای سفیر آمریکا: شاید واشنگتن برای نابودی زیرساخت‌ های ایران پیرامون کنترل تنگه هرمز اقداماتی انجام دهد پیروزی قاطع والیبال ایران مقابل کوبا در لیگ ملت‌ها پزشکیان: همه ظرفیت‌ها را برای کاهش مشکلات مردم به‌کار گرفته ایم
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟