فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۸
کد ۷۰۶۲۲۴
انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۸

۵ هشدار خوراکی برای فشار خون

عصر ایران
برای حفظ فشار خون در محدوده سالم باید برخی مواد غذایی خاص از وعده های غذایی روزانه حذف یا مصرف آنها بسیار محدود شود.

مطالعه ای جدید بر شواهدی که نشان می دهند رژیم غذایی دش (DASH) یا رویکرد غذایی برای توقف پرفشاری خون می تواند به کاهش خطر فشار خون بالا کمک کند، افزوده است. پژوهشگران دریافتند که دنبال کردن این رژیم غذایی حتی به بزرگسالان زیر 75 سال کمک می کند تا از نارسایی قلبی جلوگیری کنند.

کاهش فشار خون با پرهیز از 5 خوراکی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "مدیکال دیلی"، مطالعه ای که در نشریه American Journal of Preventive Medicine منتشر شد، به تجزیه و تحلیل داده های بیش از 4,500 نفر اقدام کرده است. پژوهشگران برای بیش از 13 سال شرایط شرکت کنندگان را دنبال کردند تا چگونگی تاثیر رژیم غذایی دش بر فشار خون آنها را بررسی کنند.

رژیم غذایی دش بر مصرف میوه ها، سبزیجات، مغزدانه ها، غلات کامل، مرغ، ماهی و محصولات لبنی کم چرب متمرکز است. این مطالعه بیان می کند که برای حفظ فشار خون در محدوده سالم باید برخی مواد غذایی خاص از وعده های غذایی روزانه حذف یا مصرف آنها بسیار محدود شود.

به گفته پژوهشگران، نمک، گوشت قرمز، و غذاها و نوشیدنی های شیرین شده با شکر می توانند آثار مثبت رژیم غذایی دش را از بین ببرند. این رژیم غذایی کاهش مصرف خامه پر چرب و نوشیدنی های الکلی را نیز توصیه می کند.

سدیم یکی از پر مصرف‌ترین گزینه ها در فهرست موادی است که باید تا حد امکان از آن پرهیز کرد.افراد باید زمانی که خارج از خانه غذا می خورند به ارزش تغذیه ای یا مواد تشکیل دهنده وعده های غذایی خود توجه داشته باشند.

به عنوان مثال، بیش از 75 درصد سدیم مصرفی آمریکایی ها در روز از غذاهای فرآوری شده و غذاهای رستورانی سرچشمه می گیرد.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، سدیم بیش از حد می تواند فشار خون و خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی یکی دیگر از خوراکی پر مصرف مرتبط با سکته مغزی است. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد خطر ابتلا به مشکلات قلبی‌عروقی در زنان مسن که دو یا تعداد بیشتری نوشابه رژیمی در روز مصرف می کردند 30 درصد بیشتر بود.

در مطالعه اخیر پژوهشگران دریافتند که فواید سلامت رژیم غذایی دش به بهبود سلامت قلب نیز کمک می کند. در همین راستا، افرادی که از غذاهای بالقوه مضر پرهیز می کردند احتمال کمتری داشت از نارسایی قلبی و پرفشاری خون به طور همزمان رنج ببرند.

ارسال به دوستان
سوئد: جنگ روسیه و ناتو در آینده نزدیک محتمل است تداوم چالش دریافت روادید تیم ملی پیش از دیدار با نیوزیلند اعتراض غنا به تصمیم کانادا برای عدم صدور ویزای توماس پارتی زمان‌بندی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی در جام تختی روزهای پایانی بهار به چه کنسرت‌هایی برگزار می‌شود؟ پزشکیان به مردم: صبوری شما در برابر تنگناها و فشارهای اقتصادی، برای ما آزمونی بزرگ و مسئولیتی سنگین بود سیدمهدی طباطبایی: کسی فریب وحدت‌شکنان را نمی‌خورد تاریخ‌سازی ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال واکنش شکیرا به شایعات عجیب پس از افتتاحیه جام جهانی آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی؛ میزبانی با ظرفیت ۶۰ هزار نفر نخست وزیر پاکستان به همتای قطری: توافق صلح به زودی برای امضای طرف‌ها آماده می‌شود پوتین از طرحی برای دونباس رونمایی کرد علیرضا فغانی داور دیدار حساس فرانسه و سنگال شد هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال غرب کشور لاهوتی در واکنش به مخالفت برخی نمایندگان با مذاکرات: عده‌ای همیشه خلاف جهت آب شنا می‌کنند