فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۳-۱۱-۱۳۹۷
کد ۶۵۲۳۹۲
انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۳-۱۱-۱۳۹۷

رد تاثیر وعده غذایی صبحانه در کاهش وزن

رد تاثیر وعده غذایی صبحانه در کاهش وزن

از سالیان گذشته صبحانه از جمله وعده‌های غذایی حائز اهمیت بوده اما طی چند سال اخیر درست بودن این ادعا مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌ است.

به گزارش ایسنا، در مطالعات پیشین این استدلال مطرح شده که خوردن صبحانه به افراد کمک می‌کند تا از وزن ایده‌آل و سالم برخوردار باشند چرا که روند سوخت و ساز را افزایش داده و احتمال پرخوری را در دیگر ساعات روز کاهش می‌دهد. اما به تازگی متخصصان استرالیایی اظهار کرده‌اند که شواهد کافی در حمایت از این توصیه وجود ندارد.

در این بررسی متخصصان علوم تغذیه و سلامت در استرالیا به مطالعه روی ۱۳ آزمایش پرداخته و تأثیر خوردن و نخوردن صبحانه را مقایسه کردند. در این آزمایش‌ها در مجموع ۵۰۰ نفر مشارکت داشته‌اند و در فاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۶ میلادی در آمریکا، انگلیس و ژاپن انجام گرفته است.

بررسی‌ها نشان داد مصرف صبحانه باعث شده تا روزانه ۲۶۰ کالری مازاد دریافت شود. علاوه بر این، خوردن صبحانه وزن افراد را حدود ۰.۴۴ کیلوگرم افزایش می‌دهد. همچنین شواهدی که تأیید کند صبحانه فرآیند سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، وجود ندارد.

به گزارش مدیکال دیلی، به گفته متخصصان استرالیایی خودداری از مصرف وعده غذایی صبحانه توصیه نمی‌شود اما اجبار افراد به خوردن این وعده غذایی نیز ضرورتی ندارد. در حقیقت افراد مختلف بر اساس سبک زندگی، حجم توده بدنی و فاکتورهای دیگر به توصیه‌های غذایی متفاوت نیاز دارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به پالایشگاه آرامکو در جیزان عربستان ترافیک سنگین و ممنوعیت تردد وسیله نقلیه در جاده کرج - چالوس رئیس پلیس غزه ترور شد نامه عروس معصومه ابتکار از بازداشتگاه آمریکا: قربانی اتفاقاتی شده ایم که قبل از تولدمان رخ داده است "دین" ، عهده دار هدایت یا ابزار خشونت؟ آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد