فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۷-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۰۷۹۲۱
انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۷-۰۲-۱۳۹۷

رد یک باور اشتباه درباره مصرف تخم مرغ

رد یک باور اشتباه درباره مصرف تخم مرغ
محققان خاطر نشان کردند که به رغم توصیه های مختلف در مورد میزان سالم مصرف تخم مرغ برای افراد مبتلا به وضعیت های پیش دیابت و دیابت نوع دو ، تحقیق ما نشان می دهد که مردم برای رعایت یک رژیم غذایی سالم نیازی به کاهش مصرف تخم مرغ خود ندارند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف 12 تخم مرغ در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را در افراد مبتلا به وضعیت های پیش دیابت و دیابت نوع 2 افزایش نمی دهد.

به گزارش ایرنا ، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه سیدنی استرالیا در یک دوره یکساله انجام شد، در واقع بسط دهنده نتایج مطالعه ای است که پیش از این در یک دوره سه ماهه انجام شده بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت،در آزمایش اولیه، هدف حفظ وزن افراد شرکت کننده در مطالعه در حین حفظ یک رژیم غذایی پر تخم مرغ (12 تخم مرغ در هفته) و یا یک رژیم کم تخم مرغ (کمتر از دو تخم مرغ در هفته ) بود. نتیجه این مطالعه در پایان سه ماه هیچ تفاوتی میان عوامل خطر ساز ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در میان این دو گروه نشان نداد.

این افراد برای سه ماه دیگر در حین حفظ رژیم غذایی پر تخم مرغ و کم تخم مرغ خود تحت یک رژیم غذایی کاهش وزن نیز قرار گرفتند. سپس محققان آنها را در حین حفظ رژیم غذایی پر تخم مرغ و کم تخم مرغ خود برای شش ماه دیگر که در مجموع 12 ماه می شد، مورد پیگیری قرار دادند.

در تمامی این مراحل هیچ تغییرات نامطلوبی در عوامل خطر ساز ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و کاهش وزن در میان افراد این دو گروه مشاهده نشد.

محققان خاطر نشان کردند که به رغم توصیه های مختلف در مورد میزان سالم مصرف تخم مرغ برای افراد مبتلا به وضعیت های پیش دیابت و دیابت نوع دو ، تحقیق ما نشان می دهد که مردم برای رعایت یک رژیم غذایی سالم نیازی به کاهش مصرف تخم مرغ خود ندارند.

آنها تاکید کردند که یک رژیم غذایی سالم به همان صورتی که در این مطالعه مورد تایید قرار می گیرد شامل جایگزینی چربی های اشباع شده (مانند کره) با چربی های مونو سدیم و غیر اشباع شده (مانند روغن آووکادو و روغن زیتون) است.

در مطالعه آخر، محققان با ردیابی طیف وسیعی از عوامل خطرساز قلبی و عروقی از جمله کلسترول، قند خون و فشار خون متوجه شدند که هیچ تفاوت قابل ملاحظه ای میان گروه هایی که تخم مرغ زیاد مصرف می کردند و گروهی که تخم مرغ کم مصرف می کردند، مشاهده نشد.

محققان می گویند، درحالیکه تخم مرغ کلسترول بالایی دارد و افراد مبتلا به دیابت نوع دو سطوح بالاتری از کلسترول بد (LDL) دارند، اما این مطالعه از نتایج مطالعات موجود که نشان می دهند مصرف تخم مرغ تاثیر کمی بر سطح کلسترول خون دارد، حمایت می کند.

محققان به دلیل فواید بالقوه سلامتی تخم مرغ برای افراد مبتلا به وضعیت های پیش دیابت و دیابت نوع دو و نیز عموم مردم ، نتایج این مطالعه را حائز اهمیت عنوان کردند.

تخم مرغ منبعی از پروتیین و ریز مغذی هایی است که می تواند از طیف وسیعی از عوامل سلامتی و رژیم غذایی از جمله کمک به تنظیم مصرف چربی و کربوهیدارت، سلامت چشم و قلب و نیز برخورداری از رگ های خونی سالم و بارداری های سالم حمایت کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
خشکی دهان را با نوع تازه این میوه غیربومی درمان کنید ۵ نکته کلیدی برای آماده‌سازی خودرو پیش از سفرهای جاده‌ای در تابستان تیپ جذاب «شری» نامزد ارسطو در پایتخت 7 با بلوز سفید (+عکس) عکس یادگاری عروس و داماد ارمنی در دوران قاجار چرا اضطراب در شب شدیدتر می‌شود؟ یک روان‌درمانگر توضیح می‌دهد کلاژن فقط برای زیبایی نیست؛ کشف تازه درباره سلامت استخوان زنان رقص زنان ارمنی در یک عروسی در دوران قاجار (عکس) دانشمندان تغییری پنهان در مغز را کشف کردند که از حدود ۵۰ سالگی آغاز می‌شود کشورهایی که بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی را خرج دولت می‌کنند (+ اینفوگرافیک) روزنامه چاپ لندن: جی دی ونس گیر افتاده در جنگی بدون پیروزی و صلحی که خریداری ندارد جانشین رئیس سازمان بسیج: تجمعات مردمی ادامه دارد/ تقابل جمهوری اسلامی با آمریکا راهبردی و تمدنی است/ آمریکا را به حول و قوه الهی از منطقه اخراج خواهیم کرد نجات معجزه‌آسای کارگر جوان از عمق ۱۵ متری چاه پس از سقوط تجهیزات سنگین کشف پیکر بی‌جان جوان ۳۰ ساله در رودخانه ارس پلدشت توسط هلال‌احمر سناتور آمریکایی: با ادامه جنگ، آمریکا ضعیف‌تر و ایران قوی‌تر می‌شود قالیباف انتصاب محسن رضایی به دبیری شورای‌عالی امنیت ملی را تبریک گفت