فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۳-۱۰-۱۳۹۶
کد ۵۸۳۶۰۵
انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۳-۱۰-۱۳۹۶

با این غذا گوشتان را تیز کنید

عصر ایران
انواع ماهی ها می توانند فوایدی مانند کاهش علائم آلزایمر و افزایش قدرت شنوایی را در بر داشته باشند. محققان توصیه می کنند برای کاهش یا به تعویق انداختن بیماری های دوران پیری حداقل دو وعده ماهی در رژیم هفته ای گنجانده شود.

محققان دانشگاه هاروارد در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه رسیدند که مصرف ماهی می تواند باعث افزایش قدرت شنوایی شود.

امگا3 موجود در ماهی برای مبتلایان به پیرگوشی نیز سودمند است.(پیرگوشی، افت شنوایی است که با افزایش سن بروز می کند).

تحقیقات پیشین نشان داده بود که مصرف ماهی می تواند ابتلا به بیماری آلزایمر را به تاخیر انداخته و اکنون مطالعات محققان فایده دیگری از ماهی را برملا کرده است.

انواع ماهی ها می توانند فوایدی مانند کاهش علائم آلزایمر و افزایش قدرت شنوایی را در بر داشته باشند. محققان توصیه می کنند برای کاهش یا به تعویق انداختن بیماری های دوران پیری حداقل دو وعده ماهی در رژیم هفته ای گنجانده شود.

در این تحقیق بیش از 65 هزار نمونه زن مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند. ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث بهبود گردش خون در رگ ها و عروق خونی می شود.

در تحقیقات گذشته، فواید امگا 3 بر قلب نیز مشخص شده بود اما ماهی علاوه بر اینکه حاوی پروتئین و آمینو اسید است، می تواند احساس سیری را نیز در پی داشته و به کاهش وزن منجر شود.

منبع: مهر

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
حزب‌الله خطاب به مقامات لبنان: از ایران قدردانی کنید ایرانِ پساجنگ در گزارش گاردین/ صلح پرمخاطره، ابَرتورم و گسل‌های اجتماعی حق پخش ابزار انسداد فضای رسانه ای توسط صدا و سیما نیست مسافران آلمانی در کنار قاطرچی ایرانی در دوران قاجار (عکس) در جلسه دیشب کابینه امنیتی اسرائیل درباره جنگ با ایران و حزب الله چه گذشت؟ یک «باد کیهانی» از ۲۰ هزار سال قبل در حال وزیدن است! جریان سرمایه در بازار رمزارزها تغییر مسیر داد مترو و اتوبوس تا پایان دهه اول محرم رایگان شد سیل‌های ناگهانی در افغانستان/ حدود ۳۰۰ کشته و ۳۸۰ زخمی در ۱۰ هفته اخیر قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ محدودیت ترافیک جاده چالوس برطرف شد کشت «خشخاش» ممنوع/ هشدار دوباره ستاد مبارزه با مواد مخدر شهادت 2 عضو پدافند هوایی ارتش در حمله اسرائیل توضیحات سخنگوی دولت درباره حمله به اسرائیل، بازگشت اینترنت و افزایش کالابرگ با خودِ آینده مان قرار بگذاریم: کسی که بسیاری از جواب های امروز را می داند!