فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۶
کد ۵۶۵۴۱۳
انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۶

افزایش مواد مغذی سالاد با افزودن روغن سویا

افزایش مواد مغذی سالاد با افزودن روغن سویا
افزودن روغن به سالاد به جذب هفت نوع ریزمغذی های موجود در سبزیجات کمک می کند. طبق نتایج این مطالعه، چربی موجود در روغن سویا موجب افزایش جذب ریزمغذی های سبزیجات شده و فواید سالاد را افزایش می دهد.

مهر- به گفته محققان، خوردن سالاد بدون روغن احتمال جذب مواد مغذی سالاد را کاهش می دهد.

محققان دانشگاه ایالتی آیووا دریافته اند افزودن روغن به سالاد به جذب هفت نوع ریزمغذی های موجود در سبزیجات کمک می کند. طبق نتایج این مطالعه، چربی موجود در روغن سویا موجب افزایش جذب ریزمغذی های سبزیجات شده و فواید سالاد را افزایش می دهد.

به گفته محققان، جذب بهتر مواد مغذی فواید متعددی برای سلامت از جمله پیشگیری از سرطان و حفظ قوه بینایی دارد. این مواد مغذی شامل چهار نوع کاروتنوئید- آلفا و بتا کاروتن، لووتیان و لیکوپن- و دو نوع ویتامین E و ویتامین K است. روغن همچنین جذب ویتامین A را هم افزایش می دهد.

وندی وایت، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج تحقیقات ما نشان می دهد افزودن روغن سالم به سالاد میزان جذب مواد مغذی را دو برابر می کند.» این مطالعه شامل ۱۲ زن جوان بود که سالادشان را با میزان مختلف روغن سویا، مصرف می کردند. سپس خون آنها از لحاظ میزان جذب مواد مغذی آزمایش شد.

نتایج نشان داد بالاترین میزان جذب مواد مغذی در زنانی بود که بیشترین مصرف روغن سویا یعنی معادل دو قاشق سوپخوری داشتند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
برنامه‌ریزی دولت برای افزایش واحدهای مسکن استیجاری در تهران و مشهد همزمان با هفته دولت تمدید ۱۲۰ روزه مهلت واردات و ترخیص کالا از سوی بانک مرکزی برای پرونده‌های ارزی احکام انتصاب جمعی از فرماندهان توسط رهبر انقلاب منتشر می‌شود طرفداران هری پاتر کابل زیردریایی ۴۳۰ میلیون پوندی را مجبور به تغییر مسیر کردند پاسخ‌های رئیس سازمان سینمایی درباره جشنواره جهانی فجر، پروانه ساخت، اکران و ماجراهای سینما مرغ مازاد راهی بازارهای خارجی می‌شود؛ صادرات جوجه از همین هفته آغاز شد روسیه:‌ عاملان حملات پهپادی به تاتارستان و بلگورود را شناسایی و مجازات می‌کنیم باهنر: در برخی از ساختارها ایراد داریم/ مجلس نباید لوایح دولت را تا این اندازه تغییر دهد روایت تصویری خبرنگاران دهه ۶۰؛ روزهایی که روایت جنگ گاهی بازگشتی نداشت حمله اوکراین به جمهوری تاتارستان با ۱۲ کشته و ۳۹ زخمی غزه: اظهارات نتانیاهو به منزله عقب‌گرد آشکار از روند مذاکرات است پای فیل در گرینلند! (+عکس) کالابرگ مرداد برای این افراد واریز نمی‌شود انتشار نتایج آزمون مدارس نمونه‌دولتی و سمپاد ۱۴۰۵ و آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان پزشکیان: رهبر معظم انقلاب کاملاً سلامت هستند