فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۵-۰۸-۱۳۹۵
کد ۵۰۳۷۰۲
انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۵-۰۸-۱۳۹۵

کاهش سردردهای میگرنی با رژیم غذایی کم چرب

عصر ایران
به گفته محققان دانشگاه سینسیناتی آمریکا، این نوع رژیم غذایی نه تنها موجب کاهش سردرد می شود بلکه در کاهش وزن هم نقش داشته و از بروز بیماری قلبی پیشگیری می کند.
به گفته محققان، پیروی از یک رژیم غذایی کامل که حاوی میزان چربی کمی باشد می تواند به کاهش سردردهای میگرنی کمک کند.

به گفته محققان دانشگاه سینسیناتی آمریکا، این نوع رژیم غذایی نه تنها موجب کاهش سردرد می شود بلکه در کاهش وزن هم نقش داشته و از بروز بیماری قلبی پیشگیری می کند.

به گفته محققان، سه نوع رژیم غذایی کامل وجود دارد: رژیم های غذایی کم چرب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات و رژیم هایی که موجب افزایش میزان اسیدهای چرب اُمگا-۳ و کاهش اسیدهای چرب اُمگا-۶ می شوند.

وینست مارتین، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در رژیم غذایی کم چرب میزان چربی در رژیم غذایی تا کمتر از ۲۰ درصد میزان نیاز انرژی روزانه محدود می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «رژیم های غذایی کم کربوهیدرات نظیر رژیم های کتوژنیک می توانند موجب کاهش تعداد سردردها شوند، اما نباید بدون نظارت متخصص این اقدام صورت گیرد.»

در این تحقیق، بیش از ۱۸۰ مطالعه مربوط به موارد میگرن و رژیم غذایی مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند رژیم های غذایی حاوی الکل، غذاهای فرآوری شده سرشار از نیترات و گلوتامات مونوسدیم (MSG) می توانند تشدیدکننده میگرن باشند.

نیترات ها مواد نگهدارنده موجود در گوشت های فرآوری شده نظیر سوسیس، کالباس و همبرگر هستند. همچنین MSG در غذاهای چینی به وفور یافت می شود و ماده ای است که معمولا در غذاهای کنسروشده یا منجمد، سوپ ها، غذاهای بین المللی، سس سالاد، نمک و کچاپ وجود دارد.
محققان به بیماران میگرنی مصرف سبزیجات تازه، میوه تازه و گوشت تازه را توصیه می کنند.

منبع: مهر
ارسال به دوستان
captcha
چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند این علائم به شما می‌گوید کمبود یُد دارید/ ۱۰ نشانه شایع کمبود ید در بدن اسرار واکنش عجیب مغز به صداهای روزمره/ چطور یک‌صدای کاملا معمولی برای مغز غیرقابل‌تحمل می‌شود معبد زیرزمینی ژاپن چگونه سیلاب را از حومه توکیو دور می‌کند؟(+عکس) مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه