فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۳-۰۸-۱۳۹۵
کد ۵۰۳۲۶۶
انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۳-۰۸-۱۳۹۵

کنترل میگرن با غذا!

عصر ایران
میگرن های شدید می توانند ناتوان کننده باشند، اما مطالعه ای جدید نشان داده است که یک رژیم غذایی با میزان کربوهیدارت کم می تواند پاسخی به اجتناب از سردردهای شدید همراه میگرن باشد.

میگرن های شدید می توانند ناتوان کننده باشند، اما مطالعه ای جدید نشان داده است که یک رژیم غذایی با میزان کربوهیدارت کم می تواند پاسخی به اجتناب از سردردهای شدید همراه میگرن باشد. پژوهشگران در ایتالیا شرکت کنندگان در این مطالعه که یک رژیم غذایی کتوژنیک با چربی بالا و کربوهیدارت کم - بدن را وادار به سوزاندن چربی به جای کربوهیدارت می کند - را مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند تعداد سردردها به طور قابل توجهی طی ماه نخست کاهش یافت.

کاهش میگرن‌ها با این تغییر در رژیم غذایی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ساینس آلرت"، با کاهش مصرف کربوهیدارت ها، این رژیم غذایی بدن را تشویق به تولید مواد کتونی برای تامین سوخت مورد نیاز خود می کند و دانشمندان فکر می کنند این می تواند چرایی کاهش چشمگیر در میگرن ها باشد.

به گفته چروبینو دی لورنزو، پژوهشگر ارشد در مطالعه از دانشگاه رم، فرضیه ما این است که ترکیب مواد کتونی و پاسخ گلوکز تغییریافته به اثر درمانی برجسته ای که در بیماران مشاهده شد، منتج می شود.

تعداد 96 زن در این مطالعه شش ماهه حضور داشته اند که همگی آنها از میگرن رنج می بردند و برای کمک به کاهش وزن با یک متخصص تغذیه در ارتباط بودند.

از میان شرکت کنندگان در این مطالعه، 45 نفر از آنها رژیم غذای کتوژنیک با کالری بسیار کم برای یک ماه را دنبال کردند و سپس یک رژیم غذایی کم کالری استاندارد را دنبال کردند. شرکت کنندگان دیگر از ابتدا رژیم غذایی استاندارد را رعایت می کردند.

هر دو گروه شاهد کاهش تکرر سردردهای خود بودند، اما این کاهش در گروهی که رژیم غذایی کتوژنیک داشتند، چشمگیرتر بود. هنگامی که این بانوان وارد رژیم غذایی کم کالری استاندارد شدند، تعداد میگرن ها افزایش یافت، اگرچه همچنان کمتر از دوران پیش از آغاز مطالعه رخ می دادند.

این رژیم غذایی کتوژنیک چیز جدیدی نیست و پیش‌تر برای درمان صرع در کودکان و کمک به کاهش وزن مورد استفاده قرار گرفته است. توجه دی لورنزو و همکارانش زمانی به ویژگی های بهبود میگرن بالقوه این رژیم غذایی جلب شد که متوجه کاهش سردردها در خواهرانی دوقلو طی یک مطالعه جداگانه شدند.

افزون بر تغییر فرآیند تولید سوخت در بدن انسان، رژیم غذایی کتوژنیک از طریق استرس اکسیداتیو کمتر در سلول ها (به واسطه رادیکال های آزاد شکل می گیرد) بدن را وادار می کند عملکرد موثرتری داشته باشد. همچنین، این رژیم غذایی التهاب استریل - یک نوع به طور بالقوه مضر از التهاب که با میگرن در ارتباط است - را کاهش می دهد.

از جمله عوارض جانبی بالقوه که باید مد نظر قرار بگیرند می توان به خستگی و تهوع اشاره کرد.

به رغم ارتباط بین مواد کتونی و تعداد کاهش یافته میگرن ها در این مطالعه، پژوهشگران می گویند پژوهش های بیشتری باید صورت بگیرند زیرا عوامل دیگر می توانند در واکنش های شیمیایی که رژیم غذایی در بدن ایجاد می کند، نقش داشته باشند.

ارسال به دوستان
captcha
ترامپ در تله‌ای مشابه تجربۀ کارتر ۱۲پر‌سش کلیدی محمد قوچانی از مرد شماره ۲ صدا و سیما درخواست فرمانده سنتکام برای حمله شدید به زیرساخت‌های ایران / پشت‌پرده سفر برد کوپر به اسرائیل افزایش تلفات زلزله کلمبیا به ۲۸۱ نفر حملات پهپادی یمن علیه مواضع عربستان در مأرب و ساحل غربی نیاز نظام سلامت به ۱۰۰ هزار پرستار وقتی لوگوی مرسدس بنز، پوست را می‌سوزاند! عکس یادگاری کالسکه‌چی‌های ناصرالدین شاه در یکی از میدان‌های تهران آیا عطر زدن روی گردن خطر سرطان و ناباروری را افزایش می‌دهد؟ پاسخ متخصصان پشت‌سری صندلی چگونه آسیب گردن را در تصادف کاهش می‌دهد؟ منزوی ترین مردم جهان کجا زندگی می‌کنند؟ آشنایی با پاندای دنیای حشرات؛ جان این زنبور عسل در خطر است! محمدعلی شاه به همراه همسر و فرزندان اش در روسیه؛ دهه 1290 (عکس) موتورهای دیزلی چه معایبی دارند؟ نکاتی که کمتر شنیده‌اید چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند