فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۱۱۸۶
انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۴

تا گرسنه نشده اید، غذا نخورید!

عصر ایران
سطح گلوکز خون این افراد پس از مصرف غذای حاوی کربوهیدرات رو به افزایش گذاشت. با توجه به تاثیر بالا رفتن دفعی سطح گلوکز خون بر تخریب سلول های بدن، عموما بهتر است این افزایش نسبتا جزیی باشد.
تا گرسنه نشده اید، غذا نخوریدتازه ترین مطالعات محققان غربی موید این دستورالعمل اسلامی است که تا گرسنه نشده اید، غذا نخورید.
 
به گزارش مدیکال اکسپرس، با توجه به تنوع خوراکی هایی همچون چیپس های سیب زمینی با طعم های مختلف ، انواع شکلات و چیزبرگرهای دوبل که در زندگی مدرن و با تبلیغات گسترده برای ایجاد حداکثر لذت مهندسی شده اند، مصرف کننده ها هر روز با تحریک به خوردن بمباران می شوند.

به عبارت دیگر، برخلاف جوامع سنتی، هدف مردم از خوردن اغلب رفع گرسنگی نیست، بلکه خوردن به خاطر در دسترس بودن خوراکی های لذیذ در تمامی ساعات شبانه روز است.

پژوهش جدیدی که در Journal of the Association for Consumer Research منتشر شد، نشان می دهد که گرایش مصرف کنندگان امروزی به خوردن در اوقاتی که گرسنه نیستند به سلامتی آنها آسیب می رساند.

در جریان این پژوهش، از 45 دانشجوی داوطلب خواسته شد که پس از تعیین سطح گرسنگی خود، یک غذای سرشار از کربوهیدرات بخورند. برای اندازه گیری میزان اثرگذاری غذا بر سلامت افراد مورد مطالعه، سطح گلوکز خون آنها در فواصل منظم پس از غذا خوردن اندازه گرفته شد.

سطح گلوکز خون این افراد پس از مصرف غذای حاوی کربوهیدرات رو به افزایش گذاشت. با توجه به تاثیر بالا رفتن دفعی سطح گلوکز خون بر تخریب سلول های بدن، عموما بهتر است این افزایش نسبتا جزیی باشد.

براساس یافته های این تحقیق، افرادی که با میزان متوسط گرسنگی شروع به خوردن غذا می کنند، در قیاس با کسانی که گرسنه نیستند و لب به غذا باز می کنند، سطح گلوکز پایین تری دارند و در نتیجه در شرایط سالم تری قرار دارند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خوراکی ، گرسنگی
ارسال به دوستان
captcha
نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه توپولف Tu-16؛ بمب افکنی که از جنگ سرد تا امروز دوام آورد (+عکس) بیش از ۷۰ هزار کانادایی با امضای طوماری خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند برخی مقامات آمریکایی: ارتش آمریکا در جریان جنگ با ایران تقریباً ۲۵ درصد از ناوگان خود را از دست داده  تشکل‌ها چگونه به توسعۀ کشورها کمک کردند/ نگاهی به تجربۀ کشورهای توسعه‌یافته  هشدار جمعی از اساتید، محققان و فضلای حوزه‌های علمیه نسبت به تفرقه‌افکنی برخی چهره‌ها