فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۵۳۵۵
انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۴

کاهش مرگ‌ و‌ میر عروقی با خوردن میوه

عصر ایران
بر‌اساس گزارش‌های منتشر‌ شده در اوایل سال‌ جاری میلادی در مجله Medical News Today، خوردن سیب مزایای سلامتی دیگری از‌ جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی را در پی دارد.

محققان گروه پژوهشی ارتقاء سلامت بنیاد قلب بریتانیا (BHF) در دانشگاه آکسفورد اعلام کردند که تغییرات کوچک در رژیم غذایی در کنار افزایش استفاده از استاتین‌ها می‌تواند به طور معنی‌داری منجر‌ به کاهش مرگ‌و‌میر عروقی در سطح جامعه‌ بریتانیا شود.

دکتر آدام بریگز از گروه پژوهشی ارتقاء سلامت بنیاد قلب بریتانیا (BHF) در دانشگاه آکسفورد و یکی‌ از محققان این بررسی می‌گوید: مردم هم‌عصر با ملکه ویکتوریا در‌ مورد توصیه‌ بهداشت‌ عمومی ساده و درخشان خود معتقد بودند که خوردن یک‌ سیب در روز شما را از دکتر بی‌نیاز می‌کند.

وی افزود: این مسئله نشان‌ می‌دهد که چگونه ممکن‌ است تغییرات کوچک در رژیم‌غذایی تأثیر‌گذار باشد و این که هم دارو و هم داشتن زندگی سالم می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی داشته باشند. با وجود این‌که هیچکس نباید تجویز استاتین‌ها را با خوردن سیب جایگزین کند، همه می‌توانیم به سادگی از خوردن میوه‌ بیشتر بهره‌مند شویم.

بر‌اساس گزارش‌های منتشر‌ شده در اوایل سال‌ جاری میلادی در مجله Medical News Today، خوردن سیب مزایای سلامتی دیگری از‌ جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی را در پی دارد.

مورین تالبوت پرستار ارشد بخش قلب درBHF می‌گوید: اگر چه در پرفایده بودن میوه برای ما شکی‌ نیست، اما نباید جانشین داروهای‌ حیاتی قلب مانند استاتین‌ها شود.

این بررسی تصریح می‌کند که استاتین‌ها موجب نجات زندگی می‌شوند. استاتین‌ها یکی از سالم‌ترین داروهای در دسترس هستند و مزایای آنها بسیار بیشتر از خطرات و عوارض جانبی آن‌ها است.

برچسب ها: میوه ، مرگ و میر
ارسال به دوستان
captcha
نیوشا ضیغمی: ارتباطی در کار نبود فقط همدیگر را نگاه می کردیم نماینده مجلس: در غرب آسیا محور کشورهای اسلامی هستیم و باید در همه میدان‌ها ردپای خودمان را داشته باشیم انتقال پیام نخست‌وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به پزشکیان عضو خبرگان: رأی اعضا به انتخاب رهبری، به صورت ویدئویی هم ضبط شد تا در صورت شهادت، نظرش ثبت شده باشد ادعای وزیر انرژی آمریکا درباره صادرات نفت از تنگه هرمز 4 میلیون خانواده، مالک 16 میلیون خودرو هستند/ 55 میلیون نفر ماشین ندارند ارتش یمن: انبارهای تسلیحاتی عربستان را هدف قرار دادیم واکنش عراق به اقدام کلمبیا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان وقوع چندین انفجار در جنوب لبنان در پی حمله اسرائیل بیش از ۳۰۰۰ مفقود در زلزله ۷.۴ ریشتری کلمبیا شاگرد «رهبر سوم»: نگاه ایشان در مسائل اجتماعی و فرهنگی، "مداراجویانه" است/ پاسخ رهبری به پیام خاتمی نشانه است پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران؛ وزش باد شدید و رگبار در راه است اعتراض رسمی سپاهان و تراکتور به فدراسیون فوتبال درباره اهدای جام قهرمانی به استقلال هشدار مدیریت بحران هرمزگان درباره رگبار، تگرگ و طوفان در ارتفاعات استان لبنان مجازات اعدام را لغو کرد