فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۸۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۵-۰۵-۱۴۰۴
کد ۱۰۸۰۲۹۷
انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۵-۰۵-۱۴۰۴

هوای تهران به مرز قرمز رسید

هوای تهران به مرز قرمز رسید
میانگین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۱۰۶ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. در چنین شرایطی به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به وضعیت هوا در صورت قرار گرفتن در شرایط ناسالم از تردد غیرضروری در هوای آزاد و فعالیت بدنی خودداری کنند.
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد، که شاخص کیفی هوای پایتخت در عصر یکشنبه پنجم مردادماه همانند روزهای گذشته در مرز قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفته است.
 
به گزارش ایرنا، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که در حال حاضر شاخص کیفی هوای تهران روی عدد ۱۴۷و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد، اما به دلیل نزدیک شدن به عدد ۱۵۰ در مرز قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی است.
 
میانگین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۱۰۶ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. در چنین شرایطی به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به وضعیت هوا در صورت قرار گرفتن در شرایط ناسالم از تردد غیرضروری در هوای آزاد و فعالیت بدنی خودداری کنند.
 
براساس این اطلاعات در حال حاضر شهرداری منطقه ۱۱ در وضعیت بنفش و خطرناک، هفت ایستگاه دانشگاه شهید بهشتی، وردآورد، ایستگاه پیروزی، اقدسیه، گلبرگ، سوهانک و شریف و میدان فتح در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارند، همچنین دیگر ایستگاه‌ها در وضعیت نارنجی و زرد یعنی قابل قبول است.
 
طبق داده‌های آماری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این استان از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۵ روز هوای قابل ‌قبول، ۴۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۶ روز هوای پاک، پنج روز ناسالم برای همه گروه‌ها، یک روز بسیار ناسالم و ۲ روز در وضعیت خطرناک داشته است.
 
پایتخت‌نشینان سال گذشته تنها هفت روز هوای پاک داشتند اما ۲۱۴ روز هوای سالم در حد قابل قبول، ۱۲۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۹ روز هم هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی را تجربه کرده بودند.
 
طبق شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که عدد شاخص بین ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا قابل‌ قبول است اما اگر شاخص بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد، هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها و از این عدد بیشتر در شرایط خطرناک است.
 
همچنین هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرده که در روزهای آینده احتمال ناپایداری جوی در این استان وجود دارد به همین دلیل در بخش‌هایی از ارتفاعات شمال، شمال شرق و نیمه شرقی استان، شاهد افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد و برق هستیم، حتی این شرایط در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
براساس این پیش‌بینی‌ها در روزهای آینده، در ساعاتی از روز و در مناطق مستعد شرایط برای افزایش ابر و وقوع بارش رگباری مهیا است. البته پیرو هشدار سطح زرد در دامنه و ارتفاعات استان در برخی ساعات رگبار، رعدو برق، همچنین در نیمه جنوبی احتمال وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک یا انتقال آن از استان‌های مجاور همراه با کاهش دید و کم شدن کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
 
برمبنای اطلاعات هواشناسی استان تهران، از دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود، به طوری که بیشینه دمای این استان در برخی مناطق تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.
برچسب ها: آلودگی ، تهران ، هوا
ارسال به دوستان
ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید