فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۶-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۷۴۷۳
انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۶-۰۴-۱۴۰۴

این نوشیدنی بیشترین حجم از آب بدن را تامین می‌کند

این نوشیدنی بیشترین حجم از آب بدن را تامین می‌کند
نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد که آب تنها منبع تامین آب برای بدن نیست بلکه برخی از نوشیدنی ها از آب نیز موثرتر عمل می کنند.

 برای سال‌ها، آب به عنوان بهترین و اصلی‌ترین منبع برای تامین آب بدن شناخته شده است، اما پژوهش جدیدی که توسط دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند انجام شده، این باور را به چالش کشیده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از منسژورنال، این مطالعه واکنش بدن به نوشیدنی‌های مختلف را در فرآیند آبرسانی بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که نوشیدنی‌هایی که ترکیبی از پروتئین، چربی و قند طبیعی دارند، تاثیر بیشتری در حفظ آب بدن دارند.

شیر یکی از مهم‌ترین این نوشیدنی‌ها شناخته شده است، چرا که حاوی لاکتوز (نوعی قند)، پروتئین و چربی است که موجب کند شدن روند تخلیه مایعات از معده شده و در نتیجه، جذب بهتر و ماندگاری بیشتر آب در بدن را به دنبال دارد. همچنین مواد معدنی مهمی مانند سدیم و پتاسیم که در شیر وجود دارند، نقش کلیدی در تنظیم تعادل مایعات بدن ایفا می‌کنند.

نتایج این مطالعه درباره نوشیدنی‌های پر قند مانند آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌ها هشدار می‌دهد، زیرا سطح بالای قند در این نوشیدنی‌ها می‌تواند فرآیند آبرسانی را مختل کند. این نوع نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه زمان بیشتری در معده باقی می‌مانند، باعث جذب آب از بدن در هنگام هضم قند می‌شوند و در نتیجه می‌توانند منجر به کم‌آبی بدن شوند.

همچنین این تحقیقات نشان می دهد که مصرف الکل اثرات منفی و کاهنده آب بدن دارند، در حالی که نوشیدنی‌های طبیعی نسبت به آن عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

البته قهوه نیز می‌تواند به عنوان یک منبع آبرسان عمل کند، اما میزان مصرف کافئین اهمیت بالایی دارد؛ به طور خاص، مصرف حدود ۸۰ میلی‌گرم کافئین بهترین نتیجه را برای آبرسانی بدن فراهم می‌کند.

این یافته‌ها می‌تواند دیدگاه‌ها را نسبت به انتخاب نوشیدنی‌های روزمره برای حفظ سلامت و هیدراتاسیون بدن تغییر دهد و به افراد کمک کند تا گزینه‌های بهتر و موثرتری را در رژیم غذایی خود جای دهند.

برچسب ها: شیر ، آب ، نوشیدنی
ارسال به دوستان
captcha
باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه توپولف Tu-16؛ بمب افکنی که از جنگ سرد تا امروز دوام آورد (+عکس) بیش از ۷۰ هزار کانادایی با امضای طوماری خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند برخی مقامات آمریکایی: ارتش آمریکا در جریان جنگ با ایران تقریباً ۲۵ درصد از ناوگان خود را از دست داده  تشکل‌ها چگونه به توسعۀ کشورها کمک کردند/ نگاهی به تجربۀ کشورهای توسعه‌یافته  هشدار جمعی از اساتید، محققان و فضلای حوزه‌های علمیه نسبت به تفرقه‌افکنی برخی چهره‌ها وزارت خارجه: بیانیه حقوق بشری فرانسه و شرکای غربی، فرافکنی منافقانه است پنجرۀ متفاوتی به حضور و سخنرانی رهبر شهید انقلاب در مراسم عزاداری (فیلم) فیلمی از تعویض ضریح امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۹ یونیوز: تهران، دمشق را به هدف‌گیری ۱۰۰ نقطه استراتژیک در صورت مداخله در لبنان تهدید کرد حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به پالایشگاه آرامکو در جیزان عربستان ترافیک سنگین و ممنوعیت تردد وسیله نقلیه در جاده کرج - چالوس رئیس پلیس غزه ترور شد