فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۶۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۳-۰۳-۱۴۰۴
کد ۱۰۶۲۵۶۸
انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۳-۰۳-۱۴۰۴

مصرف این ویتامین شما را سه سال جوان‌تر می‌کند

مصرف این ویتامین شما را سه سال جوان‌تر می‌کند
دانشمندان در مطالعه جدیدی نشان داده‌اند که مصرف روزانه ویتامین D3 می‌تواند روند پیری بیولوژیکی بدن را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

 مصرف مکمل ویتامین D3 باعث می‌شود افراد تلومرهای بلندتری در سلول‌های سفید خون خود داشته باشند. تلومرها از DNA در برابر تخریب محافظت می‌کنند.

به گزارش دیجیاتو، دانشمندان در مطالعه جدیدی نشان داده‌اند که مصرف روزانه ویتامین D3 می‌تواند روند پیری بیولوژیکی بدن را به‌طور چشمگیری کاهش دهد. طبق این تحقیق، مصرف 2000 واحد بین‌المللی ویتامین D3 در روز می‌تواند طول تلومرهای بدن را حفظ کرده و در نتیجه بدن را از نظر بیولوژیکی تا سه سال جوان‌تر نگه دارد.

تلومرها ساختارهایی در انتهای کروموزوم‌ها هستند که از DNA در برابر تخریب محافظت می‌کنند. با هر بار تقسیم سلولی، این تلومرها کوتاه‌تر می‌شوند و کوتاه شدن آن‌ها ارتباط مستقیمی با پیری سلولی و ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن مانند سرطان، آلزایمر و بیماری‌های خودایمنی دارد.

یافته دانشمندان بیمارستان Brigham and Women’s و کالج پزشکی جورجیا از مطالعه‌ای با عنوان VITAL Telomere به‌دست آمده که بخشی از پژوهش گسترده‌تر VITAL بوده و در آن بیش از 25 هزار فرد بالای 50 سال در آمریکا شرکت کرده‌اند.

مصرف ویتامین D3 چگونه باعث کاهش روند پیری می‌شود؟

در این مطالعه، وضعیت بیولوژیکی 1054 نفر از شرکت‌کنندگان که مکمل ویتامین D یا دارونما دریافت کرده بودند، به مدت چهار سال پیگیری شده است. سپس محققان دریافتند افرادی که ویتامین D دریافت کرده بودند، نسبت به گروه کنترل، تلومرهای بلندتری در سلول‌های سفید خون خود داشته‌اند.

دکتر «جوآن منسون»، از نویسندگان ارشد این تحقیق، می‌گوید:«مطالعه VITAL نخستین آزمایش تصادفی‌سازی‌شده و بلندمدتی است که نشان می‌دهد مکمل ویتامین D می‌تواند از تلومرها محافظت کند. این یافته به‌ویژه از آن جهت اهمیت دارد که مطالعات پیشین نتایج متناقضی داشته‌اند.»

درحالی‌که پژوهشگران تأکید کرده‌اند که برای نتیجه‌گیری قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است، یافته‌های فعلی نشان می‌دهند که مکمل‌سازی هدفمند با ویتامین D می‌تواند رویکردی ساده و مؤثر برای مقابله با پیری باشد. اگرچه دوز مصرفی استفاده‌شده در این مطالعه (2000 واحد بین‌المللی در روز) در محدوده‌ای ایمن برای اغلب افراد قرار دارد، اما مشورت با پزشک پیش از آغاز مصرف مکمل توصیه می‌شود.

نتایج این تحقیق در نشریه معتبر American Journal of Clinical Nutrition  منتشر شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
تراکتور ۲ پیکان صفر؛ نکو با برد آغاز کرد عملیات خنثی‌سازی مهمات عمل‌نشده در محدوده نظامی کنارک انجام می‌شود پس از رد توافق غزه از سوی اسرائیل؛ کوشنر راهی اسرائیل و مصر می‌شود فرودگاه قشم آماده ازسرگیری پروازها شد مرگ ۲ کارگر در حادثه ریزش سیمان داغ حملات اوکراین به بنادر روسیه واردات نفت ترکیه از مسکو را کاهش داد رونمایی از اولین ترکیب استقلال حکم جنجالی در فرانسه؛ ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی برای زیر ۱۵ سال رد شد مأموریت فرسایشی لینکلن در جنگ علیه ایران؛ آمریکا در آستانه اعزام ناو جایگزین بسته‌های پیشنهادی جدید دولت برای تامین مسکن کم درآمدها چه کسی جانشین ترامپ خواهد شد؟ رئیس کمیسیون امنیت ملی: آمریکا به فرار خود از منطقه سرعت دهد سازمان جهانی بهداشت: روزانه ۴ حمله علیه مراکز درمانی رخ می‌دهد ادامه کناره‌گیری‌ها در میان چهره‌های کلیدی کاخ سفید اولیانوف: آمریکا با ادامه جنگ در ایران می‌خواهد اشتباه راهبردی خود را جبران کند