فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۷-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۰۲۶۶
انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۷-۱۰-۱۴۰۳

ویتامینی که مصرف زیاد آن منجر به حمله قلبی می‌شود

ویتامینی که مصرف زیاد آن منجر به حمله قلبی می‌شود
افرادی که برای کاهش کلسترول ویتامین مصرف می‌کنند در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

بسیاری از افراد، مکمل ویتامین B ۳ مصرف می‌کنند و در مولتی ویتامین‌ها گنجانده می‌شود همچنین برای تقویت سلامت به برخی از غذاها مانند غلات نیز اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد قرص ارزان‌قیمتی که افراد زیادی برای سالم ماندن و کاهش کلسترول مصرف می‌کنند ممکن است منجر به حملات قلبی بیشتر شود.

ویتامین B ۳ که در برخی غذاها مانند غلات نیز وجود دارد، می‌تواند مقدار زیادی ماده شیمیایی به نام ۴ PY را در بدن ما بسازد. این ماده شیمیایی می‌تواند رگ‌های خونی ما را ملتهب کند و خبر بدی برای قلب است، زیرا می‌تواند باعث مشکلات جدی مانند سکته شود.

دانشمندان در کلینیک کلیولند متوجه این مشکل با ویتامین B ۳ شدند. بسیاری از کشورها این ویتامین را به مواد غذایی مانند آرد و غلات اضافه می‌کنند، زیرا به سیستم عصبی و رشد اندام‌ها و بافت‌هایی مانند کبد، پوست، مو و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.

شما می‌توانید ویتامین B ۳ را به تنهایی یا از طریق ویتامین‌ها خریداری کنید و به شما کمک می‌کند سالم بمانید و برای مدت طولانی‌تری جوان به نظر برسید، اما نتایج تحقیق منتشر شده در نشریه Nature Medicine نشان داد که برخی افراد بیش از حد از این ویتامین مصرف می‌کنند و ۴ PY بیش از حد دارند.

دکتر استنلی هازن، محقق ارشد این تحقیق گفت: اثرات نیاسین (نوعی ویتامین B ۳) همیشه تا حدودی یک پارادوکس بوده است. علیرغم کاهش کلسترول با نیاسین، مزایای بالینی آن همیشه کمتر از حد انتظار بوده است.

سرویس سلامت ملی بریتانیا می‌گوید که ما معمولاً ویتامین B ۳ کافی را از چیزهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و آرد گندم دریافت می‌کنیم و مصرف بیش از حد یک نوع ویتامین می‌تواند منجر به بیماری کبد شود.

برچسب ها: ویتامین ، حمله قلبی
ارسال به دوستان
دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده اردوغان: نتانیاهو در مسیر هیتلر حرکت می‌کند ادعای ترامپ: ما به یک توافق عالی با ایران درباره جنگ رسیده‌ایم غریب آبادی: بیانیه اخیر برخی کشورها مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی، بی‌سند و کاملاً مردود است آمریکا شرکت نفت دولتی کوبا را تحریم کرد ادعای الحدث: عراقچی به پاکستان می‌رود زاکانی: آیین تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب در دهه دوم محرم برگزار می‌شود جام جهانی ۲۰۲۶؛ آخرین رقص مسی و رونالدو