فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۵-۰۹-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۶۲۸۶
انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۵-۰۹-۱۴۰۳

افزایش خطر سکته قلبی با مصرف زیاد این ویتامین

افزایش خطر سکته قلبی با مصرف زیاد این ویتامین
ویتامین B ۳ در اغلب غذاهایی نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی، برنج قهوه‌ای، آجیل و حبوبات یافت می‌شود. در یک تعداد از کشورهای دنیا نیز غنی سازی یک سری از مواد غذایی اصلی و پایه‌ای مانند آرد، غلات و جو دوسر برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی الزامی شده است.

ویتامین‌ها از جمله مواد مورد نیاز برای تامین سلامت کلی هستند، اما همین ویتامین‌های مفید برای بدن در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند عوارض جدی برای سلامت در پی داشته باشند. بر اساس نتایج جدیدترین تحقیقات مشخص شده که سطوح بیش از حد ویتامین B با افزایش خطر حمله قلبی، سکته و سایر عوارض مرتبط است.

ویتامین B ۳ در اغلب غذاهایی نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی، برنج قهوه‌ای، آجیل و حبوبات یافت می‌شود. در یک تعداد از کشورهای دنیا نیز غنی سازی یک سری از مواد غذایی اصلی و پایه‌ای مانند آرد، غلات و جو دوسر برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی الزامی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین از هلت نیوز، بر اساس مطالعه جدیدی که نتایج آن درنشریه «نیچر مدیسین» (Nature Medicine) منتشر شده ، سطوح بالای ۴PY (محصول تجزیه شده از نیاسین اضافی) ممکن است در ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی نقش داشته باشد.

در مطالعات بالینی نشان داده شده که سطوح بالاتر ۴PY به شدت با بروز حمله قلبی، سکته قلبی و سایر عوارض نامطلوب قلبی در مقیاس بزرگ مرتبط است. این مطالعه نشان داد که افزایش ۴PY به طور مستقیم باعث التهاب عروقی می‌شود که به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و می‌تواند منجر به تصلب شرایین یا ضخیم شدن شریان‌ها به دلیل تجمع پلاک در پوشش داخلی شود.

دکتر هازن، رئیس علوم قلب و عروق در مؤسسه تحقیقاتی لرنر کلینیک کلیولند و نویسنده اصلی این تحقیق، در بیانیه ای گفت: این نتایج زمینه را برای توسعه رویکردهای جدید برای مقابله با اثرات سوءمصرف این ویتامین فراهم می کند.

علاوه بر این، یافته‌های این مطالعه ممکن است توضیح دهد که چرا نیاسین دیگر یک روش درمانی برای کاهش LDL یا کلسترول «بد» نیست.

این محقق ارشد در ادامه افزود: پس از این تحقیق مشخص شد که نیاسین اضافی باعث اثرات نامطلوب نامشخصی می‌شود که تا حدی با مزایای کاهش LDL مقابله می‌کند. معتقدیم که یافته‌های ما در این تحقیق به توضیح پارادوکس میان تاثیر درمانی نیاسین و همزمان تاثیر مخرب آن بر قلب و عروق کمک می‌کند.

این یافته‌ها می‌تواند برای توسعه مداخلات و درمان‌های جدید برای کاهش و جلوگیری از التهاب عروقی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، مطالعات طولانی مدت بیشتری برای ارزیابی اثر افزایش مزمن سطوح ۴PY بر آترواسکلروز مورد نیاز است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سکته قلبی ، ویتامین
ارسال به دوستان
captcha
تراکتور ۲ پیکان صفر؛ نکو با برد آغاز کرد عملیات خنثی‌سازی مهمات عمل‌نشده در محدوده نظامی کنارک انجام می‌شود پس از رد توافق غزه از سوی اسرائیل؛ کوشنر راهی اسرائیل و مصر می‌شود فرودگاه قشم آماده ازسرگیری پروازها شد مرگ ۲ کارگر در حادثه ریزش سیمان داغ حملات اوکراین به بنادر روسیه واردات نفت ترکیه از مسکو را کاهش داد رونمایی از اولین ترکیب استقلال حکم جنجالی در فرانسه؛ ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی برای زیر ۱۵ سال رد شد مأموریت فرسایشی لینکلن در جنگ علیه ایران؛ آمریکا در آستانه اعزام ناو جایگزین بسته‌های پیشنهادی جدید دولت برای تامین مسکن کم درآمدها چه کسی جانشین ترامپ خواهد شد؟ رئیس کمیسیون امنیت ملی: آمریکا به فرار خود از منطقه سرعت دهد سازمان جهانی بهداشت: روزانه ۴ حمله علیه مراکز درمانی رخ می‌دهد ادامه کناره‌گیری‌ها در میان چهره‌های کلیدی کاخ سفید اولیانوف: آمریکا با ادامه جنگ در ایران می‌خواهد اشتباه راهبردی خود را جبران کند