فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۳۰-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۵۲۲۷
انتشار: ۱۰:۴۹ - ۳۰-۰۸-۱۴۰۳

زنانی که زیاد شیر می‌ خورند بخوانند

زنانی که زیاد شیر می‌ خورند بخوانند
بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه «بی ام سی مدیسین» (BMC Medicine) منتشر شده، نوشیدن شیر گاو معمولی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی (IHD) را افزایش دهد، وضعیتی که می‌تواند منجر به حملات قلبی شود.

ممکن است زمان تغییر ذائقه از شیر معمولی به شیر سویا یا بادام برای زنان فرا رسیده باشد. بر اساس یک مطالعه جدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که زیاد شیر، کره یا خامه در طول روز مصرف می‌کنند تا ۲۱ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، نتایج این تحقیق می‌تواند به طور ویژه مورد توجه محققان و متخصصان قلب در ایران قرار گیرد چرا که دکتر وحید اسلامی، فلوشیپ آنژیوپلاستی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تازگی در نشست خبری هشتمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب در ایران به شیوع این بیماری اشاره کرده و گفت: سالانه ۱۶۰ هزار مرگ قلبی و عروقی داریم و از هر ۵ نفر یک نفر به دلیل سکته قلبی فوت می‌کند. اما ۴۰ درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است و بعد از آن حوادث ترافیکی، سرطان‌ها و... قرار دارند. 

بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه «بی ام سی مدیسین» (BMC Medicine) منتشر شده، نوشیدن شیر گاو معمولی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی (IHD) را افزایش دهد، وضعیتی که می‌تواند منجر به حملات قلبی شود.

به نوشته نیویورک پست، محققان دریافتند که هرچه شیر بیشتر نوشیده شود، خطر نیز افزایش می‌یابد، اما فقط نیمی از جمعیت باید نگران آن باشند. تیمی از محققان در دانشگاه اوپسالا در سوئد در نتیجه تحقیقات خود دریافتند که احتمال ابتلای زنان به بیماری‌های قلبی در صورت مصرف لبنیات بیشتر است، اما سلامت قلب مردان نیز به این شکل تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

با بررسی اطلاعات مربوط به حدود ۶۰ هزار زن و ۴۰ هزار مرد، آن‌ها دریافتند زنانی که ۴۰۰ میلی لیتر شیر در روز می نوشند، ۵ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی داشتند. برای درک این موضوع، می‌ٌتوان یک لیوان قهوه لاته بزرگ که حدود ۳۵۴ میلی لیتر شیر در آن استفاده شده را مثال زد.

افزایش این میزان مصرف به ۶۰۰ میلی لیتر ۱۲ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی را نشان می‌داد، در حالی که بالا بردن مصرف شیر روزانه تا ۸۰۰ میلی لیتر (معادل ۴ لیوان شیر) ۲۱ درصد افزایش خطر داشت.

پروفسور کارل مایکلسون، نویسنده این مطالعه گفت: رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی ضروری است. تحلیل ما از ارتباط بین مصرف شیر بالاتر از ۳۰۰ میلی لیتر در روز و میزان افزایش بیماری ایسکمیک قلبی و انفارکتوس میوکارد به طور خاص در زنان و نه در مردان حمایت می‌کند.

خطر بالاتر در زنان بدون توجه به محتوای چربی شیر مشهود بود . مایکلسون افزود: جایگزینی شیر معمولی، کره و خامه (که به اصطلاح به آن شیر تخمیر نشده می‌گویند) با مصرف متوسط ماست، دوغ، کفیر و کشک (شیر تخمیر شده) می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلای زنان به بیماری‌های قلبی شود.

محققان بر این باورند که لاکتوز موجود در شیر ممکن است باعث التهاب شود که می‌تواند به قلب آسیب برساند. افراد مبتلا به بیماری ایسکمیک قلب (که بیماری عروق کرونر نیز نامیده می شود) دارای تنگی عروق قلب هستند که جریان خون و اکسیژن را به قلب محدود می‌کند و می‌تواند باعث درد قفسه سینه و در موارد شدید حمله قلبی شود.

برچسب ها: زنان ، شیر خوردن
ارسال به دوستان
captcha
موتورهای دیزلی چه معایبی دارند؟ نکاتی که کمتر شنیده‌اید چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند این علائم به شما می‌گوید کمبود یُد دارید/ ۱۰ نشانه شایع کمبود ید در بدن اسرار واکنش عجیب مغز به صداهای روزمره/ چطور یک‌صدای کاملا معمولی برای مغز غیرقابل‌تحمل می‌شود معبد زیرزمینی ژاپن چگونه سیلاب را از حومه توکیو دور می‌کند؟(+عکس) مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا