فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۰۶-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۸۶۹۹
انتشار: ۱۹:۰۷ - ۰۶-۰۸-۱۴۰۳

عراقچی: نشانه‌هایی از حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم؛ حق پاسخ محفوظ است

عراقچی: نشانه‌هایی از حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم؛ حق پاسخ محفوظ است
وزیر خارجه ایران که با خبرگزاری «خانه ملت» گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد: ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت و حق پاسخ به به اقدام رژیم صهیونیستی برای ما محفوظ است و در زمان مقتضی انجام خواهد شد.
وزیر خارجه ایران با بیان اینکه «ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی دریافت کرده بودیم»، گفت که «حق پاسخ برای ما محفوظ است و در زمان مقتضی انجام خواهد شد».
 
به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و با اشاره میزان اطلاع جمهوری اسلامی ایران از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله دریافت کرده بودیم که باعث شد از موضوع مطمئن شویم و نشانه‌ها و اخبار را به طور مرتب با دوستان خود در بخش نظامی تبادل می‌کردیم. پیام‌هایی هم با طرف‌های مختلف رد و بدل شد و تا زمان حمله نیز اقداماتی که باید انجام می‌دادیم را پیگیری کردیم و به وظیفه خود در این باره پرداختیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: تلاش‌های جمهوری اسلامی در همه ابعاد خود با هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی است و دشمنان را مجبور می‌کند در سیاست های خود تجدید نظر کنند، در طول چند هفته گذشته همان‌طور که نیروهای نظامی ما فعال بودند، سیاست خارجی ما هم فعالانه عمل کرده است و این موضوع کشور را در مقابل تهدیدات دشمنان مقاوم کرد و ضربات وارده آن‌گونه که تبلیغات انجام شد، نبود و مقاومت خوبی توسط نیروهای نظامی ما انجام گرفت و در این مسیر تعدادی از پرسنل نظامی به شهادت رسیدند.
 

از خون شهیدان نخواهیم گذشت

 
وزیر خارجه ایران که با خبرگزاری «خانه ملت» گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد: ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت و حق پاسخ به به اقدام رژیم صهیونیستی برای ما محفوظ است و در زمان مقتضی انجام خواهد شد.
 
عراقچی در ادامه این گفت‌وگو و در خصوص جزئیات گفت‌وگو با وزیران خارجه قطر و مصر پس از حمله رژیم صهیونیستی گفت: ما برای تبادل پیام با آمریکا احتیاجی به کشورهای واسطه نداریم و سفارت سوئیس این کار را انجام می‌دهد. تماس‌های کشورها با ما در خصوص ابراز همبستگی با ایران و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی بود. با وزرای خارجه‌ای که با ما پس از حمله رژیم صهیونیستی تماس گرفتند، در خصوص مسائل جاری منطقه مشورت و تبادل‌نظر کردیم چراکه وضعیت منطقه کماکان بحرانی است و تداوم این مشورت های کاملا طبیعی است.
 

جزایر سه‌گانه تا ابد متعلق به ایران خواهد بود

 
عراقچی که امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافته بود، ادامه داد: اروپایی‌ها مثل آمریکا که کمک‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و حقوقی به رژیم صهیونیستی داشته‌اند، با این رژیم همکاری کردند و در خیلی از جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه شریک هستند لذا اتخاذ موضع دو پهلو درباره حمله به ایران از سوی آن‌ها قابل پیش بینی بود و نباید باعث تعجب شود. 
 
وزیر امور خارجه ایران در پایان و در خصوص موضع روشن جمهوری اسلامی ایران در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی نیز گفت: این جزایر متعلق به ایران است و تا ابد هم خواهد بود و در این خصوص تعارفی با کسی نداریم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: عراقچی ، اسرائیل
ارسال به دوستان
برگزاری نشست هماهنگی برای انتقال منابع فروش گاز به هدفمندسازی یارانه‌ها فراخوان تأمین اجتماعی برای ثبت شماره حساب بانکی بیمه‌شدگان ادعای وال‌استریت ژورنال درباره لغو مذاکرات این هفته ایران-آمریکا جزئیات پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید نگرانی نتانیاهو از احتمال فروش اف-۳۵ به ترکیه تکذیب شایعه لغو بستری رایگان کودکان زیر ۷ سال توسط وزارت بهداشت رایزنی بن‌سلمان و مکرون درباره آخرین تحولات تفاهم ایران و آمریکا ثبت ملی آیین تشییع رهبر شهید انقلاب در فهرست میراث ناملموس ابهام در مدیریت هلدینگ خلیج‌فارس و سرنوشت مالکیت استقلال ۴۲۴۷ شهید در حملات ۴ ماهه اسرائیل به لبنان نتانیاهو تهدید به استعفا از لیکود کرد آغاز مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور در تهران هشدار جدی به واحدهای صنعتی متخلف در استفاده از ماینر آتش‌سوزی گسترده در بلوار توس مشهد؛ ۱۰۰ درخت خاکستر شد توقیف ۴ هزار خودروی شوتی در دو ماه ابتدایی سال
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟