فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۳۰-۰۵-۱۴۰۳
کد ۹۹۱۲۴۵
انتشار: ۱۰:۵۱ - ۳۰-۰۵-۱۴۰۳

تکذیب ورود بیمار مبتلا به "آبله میمونی" به ایران

تکذیب ورود بیمار مبتلا به
با نظارت دائم و تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های بیماریابی حوزه بهداشت، تاکنون هیچ موردی از ورود بیمار و زائر مبتلا به آبله میمونی از طریق مرزهای جنوب شرقی گزارش نشده است.
دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: با نظارت دائم و تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های بیماریابی حوزه بهداشت، تاکنون هیچ موردی از ورود بیمار و زائر مبتلا به آبله میمونی از طریق مرزهای جنوب شرقی گزارش نشده است.
 
علی عبدالرزاق نژاد در گفت‌وگو با تسنیم در زاهدان  اظهار داشت: با نظارت دائم و تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های بیماریابی حوزه بهداشت، تاکنون هیچ موردی از ورود بیمار و زائر مبتلا به آبله میمونی از طریق مرزهای جنوب شرقی گزارش نشده است.
 
وی افزود: از روز گذشته نیز برخی اخبار مبنی بر ورود زائران پاکستانی مبتلا به ویروس آبله میمونی در فضای مجازی منتشر شد که صحت نداشته و تنها سه نفر مشکوک به این بیماری بوده اند که در ورودی مرز توسط همکاران ما شناسایی و اجازه تردد به داخل کشور به آنها داده نشد.
 
دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این سه نفر و برخی از همراهان آنها تست های لازم گرفته و در آزمایشگاه مرجع سلامت آزمایش های لازم انجام و سپس توسط متخصصین عفونی نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
 
به گفته عبدالرزاق نژاد، پس از بررسی‌های دقیق علمی و آزمایشگاهی خوشبختانه ابتلای این زوار به آبله میمونی مورد تایید قرار نگرفت و جای نگرانی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: این اطمینان را به شهروندان هم استانی و مردم عزیز ایران اسلامی می دهیم که سربازان سفیدپوش و همیشه بیدار نظام سلامت در استان سیستان وبلوچستان همواره هوشیار و آماده هستند و در بحث سلامت عمومی جامعه هیچ مماشاتی نخواهند داشت.
 
دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  این استان با کشور پاکستان همجوار است که علاوه بر طول سال، در ایام اربعین پذیرای خیل عظیم زائرانی است که از طریق سیستان وبلوچستان به عمق کشور سفر کرده و عازم عتبات عالیات می شوند تصریح کرد: با توجه به ورود تعداد قابل توجهی زائر و مسافر از این کشور که به لحاظ بهداشت و درمان دارای مخاطرات جدی است نقش نظام سلامت استان بسیار پررنگ می باشد چرا که در صورت ورود حتی یک نفر با علایم ویروس و بیماری های مسری می تواند خطرات جدی برای شهروندان کل کشور را به همراه داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: علیرغم تمامی این حساسیت ها خوشبختانه باید اعلام کرد که کادر درمان در استان سیستان وبلوچستان همواره یک گام جلوتر بوده و در تمامی ساعات بیدار و هوشیار، سنگر سلامت کشور را حفظ کرده و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود افراد مشکوک به بیماری های مسری به کشور را نخواهند داد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب