فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۷۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۶-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۷۴۷۰۵
انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۶-۰۳-۱۴۰۳

تکلیف واردات آیفون معلوم شد

تکلیف واردات آیفون معلوم شد
بر این اساس سود بازرگانی واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ۹۶ درصد تعیین شده و هرگونه ممنوعیتی که پیش از این در خصوص گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل برقرار بوده کمافی‌السابق باقی خواهد ماند.

بر اساس اصلاحیه تصویب‌نامه هیئت وزیران، واردت آیفون ۱۴ بالا همچنان ممنوع است و سود بازرگانی مدل‌های قبلی هم ۹۶ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، هیئت وزیران تصویب‌نامه قبلی خود در رابطه با سود بازرگانی تعرفه‌ها را اصلاح کرد.

بر این اساس سود بازرگانی واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ۹۶ درصد تعیین شده و هرگونه ممنوعیتی که پیش از این در خصوص گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل برقرار بوده کمافی‌السابق باقی خواهد ماند.

گفتنی است اخیرا تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص «تعیین اصلاحات تعرفه ای (۳۷۲) ردیف شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات» منتشر شده بود که بر اساس آن با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد پیش بینی خواهد شد.

بعد از انتشار این تصویب‌نامه، گمرک ایران در نامه‌ای اعلام کرده که واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple ممنوع است و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد تعیین شده است. اما با توجه به ابهامات مصوبه اول، چند روز بعد گمرک در نامه‌ای خواستار رفع ابهام و تعیین تکلیف در خصوص مصوبه پیشنهادی سازمان توسعه تجارت برای ممنوعیت واردات گوشی‌های تلفن همراه هوشمند با برند تجاری «اپل» شد.

از جمله ابهاماتی که از سوی گمرک مطرح شده این سوال است که آیا واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، با توجه به اضافه شدن یک بند به مندرجات ذیل یادداشت فصل ۸۵، ممنوع است یا خیر و در صورتی که ممنوعیت موضوع بند یادداشت مذکور به صورت عام نبوده، مشخص شود واردات چه مدل‌هایی از تلفن همراه با نشان تجاری یاد شده طبق مصوبه مزبور ممنوع است؟ موضوع دوم که باید رفع ابهام شود این است که با توجه به اینکه در متن توضیحات بند اضافه شده به یادداشت‌های فصل ۸۵ ذکر شده "در صورت لغو ممنوعیت در آینده توسط مراجع ذیصلاح سود بازرگانی نشان تجاری یاد شده ۹۶ درصد پیش بینی خواهد شد"، به روشنی مشخص نیست در حال حاضر و با ابلاغ این مصوبه سود بازرگانی تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری یاد شده چه مقدار است.

از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ واردات آیفون ۱۴ به بالا به شکل تجاری و مسافری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق گران‌تر شده و در حال حاضر هم عده‌ای ترجیح می‌دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.  

برچسب ها: آیفون ، واردات
ارسال به دوستان
۵ تا از قدرتمندترین تانک‌های جهان در سال ۲۰۲۶ (+عکس) قصه دنده مکانیکی «زنانه-مردانه» / مهندسی ظریف آمریکایی (+عکس) ۶ علت واقعی بوی بد پا؛ راهکار چیست؟ خودرو هاچ‌بک بهتر است یا سدان؟ بررسی تفاوت‌ها قبل از خرید عکس آتلیه‌ای یک خانواده تهرانی در دوران قاجار سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت