فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۵۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۱-۰۱-۱۴۰۳
کد ۹۵۲۹۵۱
انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۱-۰۱-۱۴۰۳

تعطیلی مراکز درمانی در نوروز تخلف است

تعطیلی مراکز درمانی در نوروز تخلف است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز شبانه روزی بهداشت آذربایجان شرقی در ایام تعطیل به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تعطیلی مراکز درمانی و بیمارستانی اعم از بخش دولتی و غیردولتی در ایام تعطیلات نوروزی تخلف است.

بهمن نقی پور در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم و کافی برای فعالیت مراکز درمانی، درمانگاهی و بیمارستانی استان در نوروز امسال فراهم شده است، افزود: بر این اساس تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز شبانه روزی بهداشت آذربایجان شرقی در ایام تعطیل به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی از آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی خبر داد و اظهار کرد: تیم های مختلف نظارتی و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی همراه با تعزیرات حکومتی بر نوع و نحوه خدمات رسانی این مراکز نظارت کرده و به طور کامل فعالیت آنها رصد می شود.

نقی پور نظارت بر فعالیت مراکز پذیرایی و رستوران ها را یکی از مهمترین ماموریت های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ایام تعطیلات اعلام و اضافه کرد: در این ایام و تا پایان تعطیلات همکاران بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طرح ضربتی به صورت مداوم بر تمامی محل‌های عرضه غذا نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، توجه به نکات ایمنی در سلامت افراد را مورد تاکید قرار داد و گفت: از مردم تقاضا داریم برای تامین غذا و خوراک خود به محل های غیرمعتبر که از لحاظ امنیت غذایی سالم نیستند به هیچ عنوان مراجعه نکنند.

نقی پور یادآور شد: باید توجه داشت که خوردن و آشامیدن غذای ناسالم در این ایام بیماری های التهابی روده را منجر شده و برای خانواده ها مشکلاتی را فراهم می کند که این موضوع در اماکن پذیرایی و غذاخوری‌های بین راهی بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه هر گونه رفتار غیربهداشتی در ایام عید می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد، ادامه داد: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، قلب و عروق و فشار خون هستند یا جزو افرادی هستند که به هر دلیلی سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید در این ایام به سلامت خود بیشتر اهمیت دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی و نظارت به اماکن مختلف درمانی در پارسال خبر داد و گفت: از این تعداد بازرسی تعداد ۸۰ مورد به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و پرونده تعداد یکصد مرکز درمانی نیز برای تعیین تکلیف به نظام پزشکی ارسال گردید.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در زمان حاضر ۴۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

برچسب ها: مراکز درمانی ، تبریز
ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک