فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۶ - ۳۰-۰۴-۱۴۰۲
کد ۸۹۹۰۵۶
انتشار: ۰۴:۲۶ - ۳۰-۰۴-۱۴۰۲

اسپرسو از آلزایمر جلوگیری می کند؟

اسپرسو از آلزایمر جلوگیری می کند؟
مطالعات جدید نشان داده ترکیبات اسپرسو می ‌تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

یافته های یک مطالعه تحقیقاتی جدید توسط محققان انجمن شیمی آمریکا نشان داد: ترکیبات اسپرسو می ‌تواند با مهار کردن تجمع پروتئین تاو در مغز، از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

به گزارش بهداشت نیوز، اسپرسو درواقع نوعی روش تهیه نوشیدنی قهوه می ‌باشد. به این صورت که آب داغ به مدت ۳۰ ثانیه، با فشار زیاد از بین ذرات قهوه آسیاب شده عبور کرده و عصاره قهوه گرفته می‌ شود که خروجی آن، یک مایع غلیظ و سیاه ‌رنگ است. اسپرسو، بالاترین میزان کافئین را در میان انواع دیگر قهوه دارد.

نتایج تحقیقاتی اخیر نشان داد:قهوه می تواند با پیامدهای مفیدی برای برخی بیماری های عصبی از جمله اختلال آلزایمر، مرتبط باشد. اگرچه علت دقیق ایجاد این بیماری هنوز نامشخص است، تصور می شود که پروتئینی به نام تاو نقش مهمی در شروع و پیشرفت آن، ایفا می کند.

در افراد سالم، پروتئین‌ های تاو به تثبیت ساختارهای مغز کمک می‌ کنند، اما در موارد خاص، مانند بیماری آلزایمر، این پروتئین ‌ها می ‌توانند در مغز تجمع یافته و مشکل ساز شوند.

برخی از محققان پیشنهاد می کنند: جلوگیری از این تجمع، می تواند به کاهش علائم آلزایمر بی انجامد. پژوهشگران در این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال بودند که آیا ترکیبات موجود در اسپرسو می ‌توانند از تجمع تاو جلوگیری کنند یا خیر.

بر اساس نتایج به دست آمده، با افزایش غلظت عصاره اسپرسو، فیبریل ‌های تاو کوتاه ‌تر شده و ورقه ‌های بزرگ ‌تری تشکیل نشد. به گفته محققان، فیبریل های کوتاه شده برای سلول ها غیرسمی بوده و منجر به افزایش تجمع پروتئین های تاو نشدند.

دانشمندان اظهار داشتند: تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، با این حال یافته‌ های اولیه ما می ‌توانند راه را برای توسعه و طراحی سایر ترکیبات زیست فعال برای مبارزه با بیماری ‌های عصبی، از جمله آلزایمر، هموار کنند.

 یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شده اند.

برچسب ها: آلزایمر ، اسپرسو
ارسال به دوستان
captcha
تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد هواپیمای سلطنتی امارات در دو پرواز به تهران، چه با خود آورد عبور از تنگه هرمز به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسید شاهکار مسابقه‌ای پس از جنگ؛ ورایتیس RS با قلب ب‌ ام‌ و ۳۲۸ (+عکس) شاهکار معماری مدرن برلین؛ داستان شهرک مسکونی نعل اسبی که برای زندگی بهتر ساخته شد (+عکس) ویتامین هایی که پوست سالم به آن ها نیاز دارد پاکستان: مهلت ۶۰ روزه تفاهم اسلام‌آباد برای مذاکره ایسران و آمریکا قابل تمدید است