فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۲-۰۴-۱۴۰۲
کد ۸۹۶۳۷۲
انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۲-۰۴-۱۴۰۲

یک ویتامین مفید برای سلامت قلب افراد مسن

یک ویتامین مفید برای سلامت قلب افراد مسن
مصرف دوز متوسط ویتامین D برای سلامت قلب مفید است. افراد مسن که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند..
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و سایر بیماری‌های قلبی را برای افراد بالای ۶۰ سال کاهش دهد.
 
به گزارش مهر به نقل از مدیسن «راشل نیل»، محقق ارشد از مؤسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا، می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که تحقیق بیشتر در مورد فواید احتمالی ویتامین D در حوادث قلبی عروقی، به‌ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلاء به این رویداد هستند، ممکن است ضروری باشد.»
 
نیل در ادامه افزود: «شواهد مفید برای افرادی که از استاتین های کاهش دهنده کلسترول یا سایر داروهای قلبی استفاده می‌کنند، قوی‌تر بود.»
 
او گفت: «این کارآزمایی، شواهدی از سودمندی برای افرادی که داروهایی برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی یا کلسترول بالا مصرف می‌کردند نشان داد و ویتامین D میزان حمله قلبی را کاهش داد.»
 
وی افزود: «با این حال، یافته‌ها قطعی نیستند. به طور کلی، ما هیچ اثر آماری قابل توجهی از ویتامین D بر روی حوادث قلبی عروقی مهم مانند سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد [حمله قلبی]، یا درمان عروق مسدود شده در قلب پیدا نکردیم.»
 
نیل گفت: «مصرف دوز متوسط ویتامین D بعید است که مضر باشد. افرادی که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید حتماً با مشورت پزشک شأن این کار را انجام دهند.»
 
برای این مطالعه، محققان به‌طور تصادفی به بیش از ۲۱۰۰۰ مرد و زن ۶۰ تا ۸۴ ساله ۶۰۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D یا دارونما به مدت پنج سال دادند.
 
محققان دریافتند که میزان حوادث قلبی عروقی عمده در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، ۹ درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می‌کردند.
 
در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، میزان حملات قلبی ۱۹ درصد کمتر بود. با این حال، هیچ تفاوتی در میزان سکته مغزی در دو گروه مشاهده شد.
 
محققان خاطرنشان کردند که اثر ویتامین D در میان افرادی که از استاتین ها یا سایر داروهای قلبی عروقی استفاده می‌کردند قوی‌تر به نظر می‌رسید، اما این یافته از نظر آماری معنی دار نبود.
برچسب ها: ویتامین d ، سلامت قلب
ارسال به دوستان
captcha
دریای مازندران تعطیل شد بورس عقب نشست / فرابورس سبز شد ۵ باور غلط درباره فتق که یک متخصص گوارش آنها را رد می‌کند آغاز جذب نمایندگی CRM دیدار در سراسر کشور / فرصتی تازه در بازار رو‌به‌رشد نرم افزارهای سازمانی درآمد مورد نیاز برای داشتن یک زندگی شاد در کشورهای مختلف جهان (+ اینفوگرافیک) ۶۸ درصد از تصادفات پایتخت متأثر از وضعیت روحی رانندگان / عدم توجه به جلو در صدر علت تصادفات تصادف و واژگونی ۲ خودرو مرگبار شد/ ۲ کشته و ۵ مصدوم رئیس دانشگاه تهران: چیزی به اسم گشت حجاب برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه نداریم/ دانشگاهی بدون چارچوب برای ورود و خروج هم نداریم اظهارات عراقچی در باره شروع مجدد مذاکره با آمریکا محمدعلی ابطحی: در ایران برای تندروها ترمزی به نام ولایت فقیه وجود دارد معتادانی که پشت در درمان می‌مانند اولین پرواز بزرگترین هواپیمای تمام برقی جهان باشگاه استقلال نام آمریکا را حذف کرد اپل به کاربران ۱۱۰ کشور پیام هشدار حمله جاسوسی ارسال کرد افسردگی زنان؛ وقتی خستگی، فراتر از یک نیاز به استراحت است