فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۹
کد ۷۳۸۹۱۸
انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۹

دانشمندان: به خاطر قلبتان شکلات بخورید

دانشمندان: به خاطر قلبتان شکلات بخوریدخوردن شکلات حداقل یک‌بار در هفته رگ‌های خونی قلب را سالم نگه می‌دارد و دانشمندان معتقدند که محصولات شیرین نه‌تنها برای روح بلکه برای قلب نیز مفید هستند.

به گزارش ایسنا، تحقیقات کالج پزشکی بیلور در هوستون، تگزاس ایالات متحده نشان می‌دهد که خوردن شکلات، حداقل یک‌بار در هفته با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.

محقق این تحقیق، دکتر چایاکیت کریتاناوونگ گفت: " نتایج تحقیق ما نشان می‌دهد که شکلات به سالم نگه‌داشتن رگ‌های خونی قلب کمک می‌کند."

وی افزود: "مطالعات بالینی گذشته نشان دادند که شکلات برای فشارخون و برای محافظت رگ‌های خونی مفید است . "

محققان مطالعات پنج دهه گذشته را مورد بررسی قرار دادند و ارتباط بین مصرف شکلات و بیماری عروق کرونر و انسداد عروق کرونر را بررسی کردند.

این تحلیل شامل 6 مطالعه با 336 هزار و 289 شرکت‌کننده بود که مصرف شکلات را گزارش کردند.

پیگیری تقریبا 9 ساله نشان داد، در 14 هزار و 43 شرکت‌کننده بیماری عروق کرونر و 4667 حمله قلبی گزارش شد.

در مقایسه با مصرف شکلات کمتر از یک‌بار در هفته، خوردن شکلات بیش از یک‌بار در هفته با هشت درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر مرتبط بود.

دکتر کریتاناوونگ گفت: "شکلات حاوی مواد مغذی سالم برای قلب مانند فلاونوئیدها، متیل اکسانتین‌ها، پلی فنول‌ها و اسید استئاریک است که ممکن است باعث کاهش التهاب و افزایش کلسترول خوب (لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول HDL ) شود."

در این مطالعه که در نشریه اروپایی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق منتشرشده به نوع خاصی از شکلات و یا اندازه ایده آل مصرف شکلات اشاره نشده است.

دکتر کریتاناوونگ گفت: "شکلات برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر نویدبخش است، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود چه مقدار و چه شکلاتی توصیه شود."

وی افزود: "به نظر می‌رسد مقادیر متوسطی از شکلات باعث محافظت از عروق کرونر می‌شود، اما به‌احتمال‌زیاد مقادیر زیاد سودمند نخواهد بود. "

وی هشدار داد: "کالری، قند، شیر و چربی موجود در محصولات تجاری به‌ویژه برای افراد دیابتی و افراد چاق در زمان مصرف شکلات باید موردتوجه قرار گیرد. "

برچسب ها: شکلات ، سلامت قلب
ارسال به دوستان
captcha
شروع تلخ علیرضا منصوریان در عراق؛ الطلبه پیروزی را در ۳ دقیقه از دست داد پول، مانع رویارویی تیم ملی ایران با کره جنوبی در تورنمنت عراق شد؟ عارف پیشنهاد تشکیل اتحادیه کشورها و مناطق فارسی‌زبان را مطرح کرد نتانیاهو: به اقدامات خود در لبنان و غزه ادامه می‌دهیم ایران جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد ذوب‌آهن و فولاد در شروع لیگ بیست‌وششم به تساوی بدون گل رضایت دادند پرسپولیس لیگ بیست‌وششم را با برد شروع کرد؛ شکست شمس‌آذر در قزوین ماجرای ستارخان و طلاهای روسی/ بهایش را زن ستارخان پرداخت (+صدا) انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی؛ وزارت اقتصاد درباره قیمت بنزین توضیح داد آیا با افزایش سن به کالری کمتری نیاز داریم؟ فایننشال تایمز: اوکراین در معرض خطر قرار گرفته؛ آنها قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک روسیه نیستند پرونده قتل خانوادگی در آمریکا؛ ردپای عجیب جست‌وجوهای نوجوان در چت‌جی‌چی‌تی یحیی گل‌محمدی امیدوار به درخشش دهوک در نخستین بازی فصل مقابل الغرافه انریکه ترکیب پاری‌سن‌ژرمن را لو نداد؛ «باید با همسرم صحبت کنم!» پیاتزا کاپیتان تیم ملی والیبال ایران را تغییر داد