فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۲۳۹۲
انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۹

اعلام شرایط حضور کارکنان در محل کار از شنبه

به دنبال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور رسمی شرایط حضور کارکنان در محل کار اعلام شد که بر این اساس باید به صورت دو سوم حضور داشته و مابقی می‌توانند از آمدن به محل کار معاف و به صورت دورکار یا مرخصی باشند.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر بود که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت حضور کارکنان در سازمان‌ها و اداره‌ها برای هفته آینده مشخص و اعلام شد که از ۲۳ فروردین باید به صورت دو سوم در محل کار خود حضور داشته و یک سوم دیگر دورکار باشند یا بتوانند از مرخصی استفاده کنند که البته مرخصی آنها جزو استحقاقی سالانه محسوب نمی‌شود.

به دنبال این تصمیم اخیرا سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای شرایط جدید را مطابق با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعریف و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است.

بر این اساس کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از ۲۳ فروردین با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در کار معاف شوند.

اما در تعیین کارکنان برای دورکاری یا روزهای کاهش حضور در ادارات بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که گروه‌های آسیب‌پذیر هستند در اولویت قرار خواهند داشت.

ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز که با تصمیم ستاد ملی کرونا به هفت تا ۱۴ تغییر کرده بود نیز در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

این در حالی است که تغییر ساعت و حضور کارکنان در محل کار خود از اسفند ماه و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت؛ به گونه ای که در ابتدا ساعت حضور کارکنان کاهش یافته و به هشتم تا ۱۳ رسید.

اما در ایام نوروز و با افزایش محدودیت‌های که ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای رفت و آمدها و حضور مردم در نظر گرفت در مورد فعالیت کارکنان سازمان‌ها نیز محدودیت‌های اعمال شد که در مرحله اول قرار شد تا کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم در محل کار حاضر باشند و دو سوم دیگر به صورت دور کار بوده یا از مرخصی استفاده کنند که مرخصی آنها جزو استحقاقی‌های سالانه محسوب نمی‌شود.

هفته گذشته بود که با پایان نوروز مجدد تصمیم گیری بر تمدید وضعیت موجود شد و بار دیگر سازمان اداری و استخدامی بخش‌نامه خود را تا ۲۰ فروردین تمدید کرد و در حال حاضر همچنان کارکنان به صورت یک سوم حاضر می‌شوند و مابقی دور کار بوده یا از مرخصی استفاده می‌کنند.

اما از هفته آینده روال حضور برعکس شده و بجای یک سوم، دو سوم در محل کار حاضر خواهند بود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کارکنان دولت
ارسال به دوستان
وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟