فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۷
کد ۶۳۷۴۰۳
انتشار: ۰۷:۵۲ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۷

مواد غذایی ارگانیک و کاهش خطر سرطان

مواد غذایی ارگانیک و کاهش خطر سرطان

متخصصان تغذیه و سلامت بر اساس نتایج یک مطالعه جدید تاکید دارند که مصرف غذاهای ارگانیک خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، طبق مطالعه اخیر به طور خاص افرادی که اغلب مواد غذایی ارگانیک مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هرگز یا به ندرت از این مواد غذایی استفاده می‌کنند، احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی و سرطان خون نوع لنفوم غیر هاجکین دارند.

یک تیم پزشکی فرانسوی در همین رابطه رژیم غذایی نزدیک به ۶۹ هزار بزرگسال را بررسی کردند. داوطلبان این مطالعه که اغلب زنانی با میانگین سنی ۴۰ سال بودند بر اساس میزان مصرف محصولات ارگانیک از جمله میوه ها و سبزیجات، گوشت و ماهی، غذاهای آماده، روغن‌های گیاهی و ادویه جات، مکمل‌های غذایی و سایر محصولات به چهار گروه تقسیم شدند.

نتایج مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان مصرف غذاهای ارگانیک را داشتند ۲۵ درصد کمتر احتمال ابتلا به سرطان داشته و به طور خاص این افراد ۷۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان خون لنفوم غیر هاجکین و ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی بودند.

این کاهش خطر ابتلا به سرطان حتی در افرادی که به میزان کمتری غذاهای ارگانیک مصرف می‌کردند، مشاهده شد.

به گزارش سی ان ان، متخصصان توضیحی احتمالی برای رابطه منفی بین مصرف مواد غذایی ارگانیک و خطر ابتلا به سرطان مطرح می‌کنند و کاهش آلودگی‌های موجود در غذاهای ارگانیک را علت این رابطه می دانند.

از همین رو در صورتی که این یافته ها تایید شود، ترویج مصرف مواد غذایی ارگانیک در عموم مردم می‌توانند راهبردی پیشگیرانه در برابر سرطان باشد.

به گفته محققان اکثر افرادی که در حوزه کشاورزی هم مشغول به کار نیستند به واسطه غذاها در معرض آفت کش ها قرار می‌گیرند.

برچسب ها: ارگانیک
ارسال به دوستان
captcha
ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه توپولف Tu-16؛ بمب افکنی که از جنگ سرد تا امروز دوام آورد (+عکس) بیش از ۷۰ هزار کانادایی با امضای طوماری خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند برخی مقامات آمریکایی: ارتش آمریکا در جریان جنگ با ایران تقریباً ۲۵ درصد از ناوگان خود را از دست داده  تشکل‌ها چگونه به توسعۀ کشورها کمک کردند/ نگاهی به تجربۀ کشورهای توسعه‌یافته  هشدار جمعی از اساتید، محققان و فضلای حوزه‌های علمیه نسبت به تفرقه‌افکنی برخی چهره‌ها وزارت خارجه: بیانیه حقوق بشری فرانسه و شرکای غربی، فرافکنی منافقانه است پنجرۀ متفاوتی به حضور و سخنرانی رهبر شهید انقلاب در مراسم عزاداری (فیلم) فیلمی از تعویض ضریح امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۹ یونیوز: تهران، دمشق را به هدف‌گیری ۱۰۰ نقطه استراتژیک در صورت مداخله در لبنان تهدید کرد حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به پالایشگاه آرامکو در جیزان عربستان