فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۷
کد ۶۱۸۶۲۵
انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۷

ارتباط قهوه با طول عمر

ارتباط قهوه با طول عمر

نوشیدن مقدار زیادی قهوه با کاهش خطر مرگ زودهنگام مرتبط است.

به گزارش ایسنا، برخی از متخصصان مدعی هستند که نوشیدن مقدار زیادی قهوه بخصوص مصرف روزانه هشت فنجان قهوه یا بیشتر با کاهش خطر مرگ زود هنگام مرتبط است.

محققان آمریکایی در یک مطالعه که ۱۰ سال به طول انجامید، مشاهده کردند افرادی که روزانه هشت فنجان قهوه یا بیشتر مصرف کرده‌اند در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نکرده‌اند ۱۴ درصد کمتر در معرض مرگ زود هنگام بوده‌اند.

محققان همچنین اظهار داشتند: رابطه بین مصرف زیاد قهوه و کاهش خطر مرگ زود هنگام از ترکیب‌های غیر کافئین قهوه ناشی می‌شود.

قهوه حاوی بیش از ۱۰۰۰ ترکیب زیستی از جمله پتاسیم و اسید فولیک است که تاثیر مثبتی بر بدن دارند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، در این مطالعه اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت. در مدت ۱۰ سال بیش از ۱۴ هزار نفر از آنان فوت کردند. اما افرادی که بیشترین مقدار مصرف قهوه را داشته‌اند کمتر در معرض مرگ زود هنگام بوده‌اند.

برچسب ها: قهوه ، کافئین
ارسال به دوستان
در نخستین روز جام جهانی 2026 چه گذشت؟ عراقچی: تفاهم‌نامه اسلام‌آباد هیچگاه تا این حد به نهایی شدن نزدیک نبوده است وزیر جنگ اسرائیل: از لبنان، سوریه و غزه عقب‌نشینی نخواهیم کرد پزشکیان: اگر فقط ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی محقق شود، معادل حدود ۹۰۰ هزار بشکه نفت در روز صرفه‌جویی خواهد شد ترامپ: ادعاهای ایران درباره توافق هیچ نسبتی با حقیقت ندارد سیدوسا؛ سوژه ای برای یک عکاسی متفاوت تلاقی هنر و معماری مدرنیست در حومه پاریس / ویلایی که شبیه یک کشتی است (+عکس) رفیع‌زاده: تعیین وضعیت نیروهای شرکتی نهایی شد آمریکا ۴ میلیارد دلار کمک مالی نظامی به لهستان می‌دهد اردوغان: قاتلان صهیونیست همچنان در غزه و لبنان خونریزی می‌کنند مرندی، عضو تیم مذاکره‌کننده: یکشنبه در ژنو اتفاقی نمی‌افتد سوت بازی ایران و نیوزلند به یک داور مکزیکی رسید ترافیک سنگین در جاده چالوس، هراز و فیروزکوه وزیر خارجه ایتالیا به ترامپ: جنگ علیه ایران جنگ ما نیست مصرف این عطرها می‌تواند منجر به حساسیت تنفسی و اختلالات هورمونی شود