فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۳-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۳۰۹۷
انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۳-۰۳-۱۳۹۷

چای سبز بخورید سکته نکنید

چای سبز بخورید سکته نکنید
مصرف چای سبز بسیاری از مزایای سلامتی را به همراه دارد. متخصصان تایید کرده‌اند که نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن، کاهش فشار خون بالا و شفافیت پوست مفید است.

مصرف چای سبز بسیاری از مزایای سلامتی را به همراه دارد. متخصصان تایید کرده‌اند که نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن، کاهش فشار خون بالا و شفافیت پوست مفید است.

به گزارش ایسنا، به نقل از تک‌تایمز نوشت: یک گروه از محققان دریافتند که یک مولکول در چای سبز می‌تواند به جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.

مصرف چای سبز بسیاری از مزایای سلامتی را به همراه دارد. متخصصان تایید کرده‌اند که نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن، کاهش فشار خون بالا و شفافیت پوست مفید است.

اکنون محققان دانشگاه "لنکستر"(Lancaster) می‌گویند که چای سبز می‌تواند به جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی کمک کند. ترکیباتی که در این ماده یافت می‌شود، می تواند موجب حل شدن یک پروتئین مضر موسوم به "A-1" در شریان‌ها شود که به عنوان تصلب شراین یا آترواسکلروز شناخته می‌شود.

آترواسکلروز از مواد چرب در شریان‌ها تشکیل می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش جریان خون و درنتیجه کاهش رسیدن خون به مغز و قلب شود.

پروتئین آپولیپوپروتئین(A-1) در مراحل پیشرفته‌تر رخ می‌دهد و می‌تواند رسوب‌های آمیلوئید تولید کند. این رسوبات که همان ساختار مواد تشکیل دهنده آلزایمر هستند، در پلاک‌های آترواسکلروز ایجاد می‌شوند. این باعث می‌شود تا حجم پلاک‌ها افزایش یابد و همچنان موجب کاهش جریان خون و افزایش خطر سکته مغزی یا حمله قلبی شوند.

تیم محققان دانشگاه لنکستر کشف کرده است که مولکولی موسوم به "EGCG" که در چای سبز موجود است، می‌تواند به پروتئین A-1 متصل شود و آن را به مولکول‌های کوچک‌تر تبدیل کند تا آسیبی به شریان‌ها وارد نکند.

محققان این موضوع را با دم کردن چای سبز در مایکروویو کشف کردند.

کارشناسان ادعا می‌کنند که حتی اگر این کشف جدید بتواند امکان توسعه مولکول‌های جدیدی را فراهم کند که بتوانند برای جلوگیری از تنگ شدن رگ‌های خونی مبارزه کنند، لزوما به این معنا نیست که چای سبز به تنهایی می‌تواند به این شرایط کمک کند.

پروفسور "دیوید میدلتون"، نویسنده این مطالعه، پیشنهاد کرد که نوشیدن مقدار زیادی چای سبز ممکن است اثر نداشته باشد. با این حال، مطالعه نشان می‌دهد که مولکول EGCG باید بیشتر مورد آزمایش قرار گیرد.

متخصصان دیگری نیز اعلام کرده‌اند که این یافته جدید باید با احتیاط اعمال شود.

پروفسور "نوید ستار" یکی از محققان این مطالعه گفت: ما پیش از این نیز روی مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که ممکن است برخی از خطرات سلامتی را کاهش دهند، تحقیق کرده‌ایم، اما تا به امروز تنها چند مورد به پیشرفت‌های واقعی منجر شده است. بنابراین توصیه من این است که شتاب‌زده به سراغ نوشیدن چای سبز نروید.

پروفسور "شینا رادفورد" یکی دیگر از نویسندگان این مقاله اعلام کرد که این اطلاعات جدید دلگرم‌کننده است و محققان باید راه‌های جدیدی را برای جذب مولکول EGCG از چای سبز پیدا کنند و آن را به یک ابزار کارآمد تبدیل کنند که می‌تواند به مبارزه با خطرات سلامتی کمک کند.

برچسب ها: چای سبز ، سکته
ارسال به دوستان
در ساعات آخر قبل از توافق چه گذشت و ایران چه امتیازی در دقیقه 90 گرفت؟ شرکت BYD فناوری جدیدی برای شناسایی موجودات زنده زیر خودرو معرفی کرد خشم و سوگواری اعضای کانال تلگرامی 180 هزار نفری اسرائیلی: خدا ترامپ را لعنت کند ایستگاه حاشیه(۳)/ گرم است، خیلی خیلی گرم! شورای عالی امنیت ملی رسماً اعلام کرد: توافق ایران و آمریکا با تدابیر «رهبر عالی‌قدر نظام» نهایی شد برای کنترل گرسنگی برنج بخوریم یا سیب زمینی؟ / سالم‌ترین روش مصرف سیب زمینی هلند 2-2 ژاپن؛ شمشیر سامورایی در دقیقه ۸۹ لاله های نارنجی را برید! شورای عالی امنیت ملی: توافق پایان جنگ ایران و آمریکا اعلام رسمی توافق ایران و آمریکا ارزشمندترین شرکت ژاپن که بالاتر از تویوتا ایستاده است عکس عروسی نوۀ دختر ناصرالدین شاه؛ 90 سال قبل جنگ تمام شد/ اعلام رسمی توافق ایران و آمریکا / مراسم امضای توافق‌نامه روز جمعه در سوئیس/ محاصره دریایی ایران رفع شد/ بازگشایی تنگه هرمز ، بعد از امضای توافق/ کاهش قیمت نفت و تتر / ترامپ: ایران می تواند برای همیشه غنی سازی داشته باشد دیدگاه مردم آمریکا به ۲۱ کشور مهم جهان (+اینفوگرافیک) برج آزادی سرخ‌پوش شد ۳.۵ همت برای بازسازی پل B1 کرج برآورد شد