فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۶۷۲۷
انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۴

معجزه مصرف آب ساده

معجزه مصرف آب سادهمطالعه جدید نشان می‌دهد که با افزایش مصرف آب ساده می‌توانیم وزن بدن خودمان را کنترل کنیم و مصرف شکر، سدیم و چربی‌های اشباع شده را کاهش دهیم.
 
از آنجایی که حدود دوسوم از حجم بدن ما را آب تشکیل می‌دهد ممکن است به نظر بدیهی باشد که مصرف آب برای سلامتی ما مهم است.
 
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با افزایش مصرف آب ساده ما‌ می‌توانیم وزن بدن خودمان را کنترل کنیم و مصرف شکر، سدیم و چربی‌های اشباع شده را کاهش دهیم.
 
این مطالعه که در مجله تغذیه و رژیم‌های غذایی بشر منتشر شده است توسط پروفسور روپنگ (Ruopeng) یک استاد دانشگاه ایلینوی انجام شده است.
 
اگر چه بیشتر افراد نیازهای مایعات بدن خود را با نوشیدن آب ساده و نوشیدنی ها دیگر، تامین می‌کنند برخی از مایعات نیز از طریق غذاها و سبزیجات خاص مانند سوپ،کرفس، گوجه فرنگی و خربزه دریافت می‌شوند.
 
به منظور بررسی بیشتر اینکه چگونه افزایش مصرف آب می‌تواند روی پارامترهای سلامت تاثیر می‌گذارد، محققان اقدام به جمع‌آوری یک نمونه آماری از سراسر آمریکا کردند؛ نزدیک به 18300 بزرگسالان در این آزمون که توسط سازمان ملی بهداشت و تغذیه در حد فاصل سالهای 2005-2012 شرکت کردند.
 
محققان از شرکت کنندگان خواستند همه غذاها و نوشیدنی‌هایی که آنها معمولا مصرف می‌کردند در 2 روز مجزا و در بازه زمانی 3-10 روز استفاده کنند.
 
در ادامه آزمون مقدار آب ساده که هر شرکت کننده مصرف کرده است به عنوان درصدی از مصرف روزانه آب در رژیم غذایی از غذا و نوشیدنی محاسبه شده است.
 
بر اساس یک روز، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​حدود 4.2 فنجان آب ساده، که حساب برای بیش از 30 درصد از مصرف آب خود را در کل مصرف می شود.
 
نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که افرادی که مصرف خود را از آب ساده به یک یا سه فنجان در روز افزایش داده‌اند، مصرف کل انرژی‌ در روز برای این افراد 68-205 کالری و مصرف سدیم آنها 78-235 گرم کاهش یافته است.
 
نتایج بیشتر نشان داد که افرادی که مصرف آب خود را افزایش داده‌ بودند، مصرف قند به میزان 05/18 گرم و همچنین کلسترول به میزان 7/21 گرم کاهش نشان داده است.
 
نتایج بیشتر نشان داد که افرادی که مصرف آب خود را افزایش نیز مصرف قند 05/18 گرم کمتر، و همچنین کلسترول 7/21 گرم کمتر است.
 
به گفته پروفسور «روپنگ» "این یافته نشان می‌دهد که می‌توان آن را در قالب طرح آموزشی برای ترویج مصرف آب ساده به عنوان جایگزینی برای نوشابه با کالری بالا ارائه کرد".
 
پروفسور نشان می دهد این تفاوت ها می تواند با مصرف کالری روزانه بالاتر در ارتباط با مردان و جوانان و یا میانسال مرتبط است.
 
مطالعه محققان نشان می‌دهد ترویج مصرف آب ساده می‌تواند یک استراتژی مفید برای بهداشت عمومی،کاهش انرژی زائد و مصرف مواد مغذی هدفمند قلمداد شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مصرف آب ، سدیم ، چاقی
ارسال به دوستان
کریدورهای جدید تجاری، انحصار را می‌شکنند انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی در آستانه اجرا تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران