فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۱-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۷۸۲
انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۱-۱۱-۱۳۹۴

افزایش چاقی شکمی با مصرف نوشابه

افزایش چاقی شکمی با مصرف نوشابه

پژوهش محققان مرکز تحقیقات قلب فرامینگهام، دانشگاه تافت و هاروارد نشان می‌دهد مصرف روزانه نوشابه‌های شیرین شده مصنوعی می‌تواند چربی شکمی را افزایش دهد.

چربی احشایی یا شکمی خطرناک‌ترین نوع چربی است که درون بسیاری از اعضا نظیر پانکراس، کلیه و کبد تشکیل می‌شود. این دسته از چربی‌ها وقوع بسیاری از بیماری‌ها نظیر قلبی عروقی، دیابت و سرطان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طی این تحقیق، چربی شکمی هزار و سه شرکت‌ کننده میانسال مورد اندازه‌گیری قرار گرفت. علاوه بر این میزان مصرف عادتی شرکت‌کنندگان از نوشابه‌های قندی توسط پرسش‌نامه نیز بررسی شد.

شرکت‌کنندگان از نظر مصرف نوشابه‌های قندی به چهار گروه روزانه، هفتگی، ماهانه و عدم مصرف تقسیم‌بندی شدند.

این تحقیق که به مدت شش سال به طول انجامید کیفیت و کمیت چربی شکمی توسط توموگرافی (پرتونگاری مقطعی) کامپیوتری اندازه‌گیری شد.

نتایج نشان می‌داد که حجم چربی شکمی به ترتیب در عدم مصرف‌کنندگان، ماهانه، هفتگی و روزانه با مقدارهای 658، 649، 707 و 852 متر مکعب است و هرچه مصرف بیشتر باشد، چربی دور شکم بیشتر می‌شود.

یافته‌ها در مورد نوشیدن نوشابه‌های رژیمی صدق نکرد، یعنی مصرف این نوشابه‌ها تأثیری بر چربی شکمی نداشت.

این پژوهش در مجله " Circulation " منتشر شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چاقی شکمی ، نوشابه
ارسال به دوستان
captcha
مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه توپولف Tu-16؛ بمب افکنی که از جنگ سرد تا امروز دوام آورد (+عکس) بیش از ۷۰ هزار کانادایی با امضای طوماری خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند برخی مقامات آمریکایی: ارتش آمریکا در جریان جنگ با ایران تقریباً ۲۵ درصد از ناوگان خود را از دست داده  تشکل‌ها چگونه به توسعۀ کشورها کمک کردند/ نگاهی به تجربۀ کشورهای توسعه‌یافته