فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۳۱۰۲۶
انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۴

نابودی قلب مردان با مصرف نوشابه

تحقیقات نشان می‌دهد ارتباط بین مصرف منظم نوشیدنی‌های شیرین و افزایش احتمال نارسایی قلبی در مردان است.
 
تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نوشیدنی‌های شیرین موجب افزایش خطر ابتلا به نارسایی قلبی می‌شوند. اگرچه این اولین بار است که اثرات نوشیدنی‌های شیرین و نارسایی قلبی به طور خاص مورد بررسی قرار گرفته است.
 
تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۴ نشان داد که نوجوانان در روز به طور متوسط ۳۰۰ کالری معادل ۱۳ درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر تامین می‌کنند.
 
با توجه به تمایل بالای افراد به مصرف نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین و مضرات آن‌ها این پژوهش‌ها افزایش یافته است.
 
مصرف نوشیدنی‌های شیرین در حال حاضر به تغییر در فشار خون، غلظت انسولین، گلوکز، پروتئین و وزن مرتبط است.
 
پژوهش‌های قبلی نیز نشان داده است که افرادی که یک تا ۲ قوطی نوشابه‌های شیرین در روز مصرف می‌کنند ۲۶ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلابه دیابت نوع ۲ هستند.
 
مطالعه دیگری، که ۲۲ سال به طول انجامید و 80 هزار زن در آن شرکت داشتند نشان داد در کسانی که یک قوطی نوشیدنی‌های شیرین در روز مصرف می‌کردند خطر ابتلا به بیماری نقرس ۷۵ درصد بالا‌تر بود.
 
با توجه به تحقیقات اخیر توسط سوزانا لارسون در موسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، نارسایی قلبی ممکن است در آینده به فهرست مشکلات ناشی از نوشیدنی‌های شیرین افزوده شود.
 
اپیدمی نارسایی قلبی

 
نارسایی قلب توسط موسسه جهانی قلب، ریه، خون به عنوان یک وضعیت که قلب نمی‌تواند خون را به اندازه کافی برای رفع نیازهای بدن پمپا‍ژ کند تعریف شده است.
 
نارسایی قلبی ۲۳ میلیون نفر در سراسر جهان را در گیر کرده است. به طور نگران کننده‌ای، به نظر می‌رسد نارسایی قلبی به خصوص در مردان و افراد مسن در حال افزایش است.
 
احتمال زنده ماندن برای بیماران مبتلا به نارسایی قلب تنها ۵۰درصد در ۵ سال و ۱۰درصد در ۱۰ سال است.
 
این روند رو به افزایش به عنوان اپیدمی‌های قلبی و عروقی با پتانسیل تبدیل شدن به یک بحران جهانی سلامت عمومی است. با این وجود ارتباط نارسایی قلبی به عوامل تغذیه‌ای نسبتا نادر است.
 
در بررسی‌های اخیر در کمتر از ۲۰ مطالعه ارتباط بین تغذیه و نارسایی قلبی مشاهده شده است و به جای اثرات منفی رژیم غذایی، اکثر این مطالعات همبستگی منفی بین نارسایی قلبی و داشتن تغذیه سالم را بررسی کرده‌اند.
 
مصرف دو بار یا بیشتر نوشابه در روز، ۲۳درصد خطر ابتلا به نارسایی قلبی

 
افراد مورد مطالعه گروهی از مردان سوئدی ساکن سوئد بودند. ۴۸۸۵۰ مرد پرسشنامه‌ای که در آن برخی فاکتور‌ها از جمله فعالیت‌های فیزیکی، رژیم غذایی، سبک زندگی پرسیده شده بود را تکمیل کردند.
 
قبل از تحلیل، تیم تحقیقاتی تعدادی از افراد را از جمله کسانی که سرطان و مشکلات قلبی داشتند را حذف کردند؛ آن‌ها ۴۲۴۰۰ شرکت کننده واجد شرایط را به مدت ۱۲ سال دنبال کردند.
 
در پرسشنامه پرسیده شده بود: چه مقدار نوشیدنی شیرین یا نوشابه در طول روز یا در هفته می‌نوشند؟ البته آب میوه در تعریف نوشیدنی‌های شیرین قرار نمی‌گیرد.
 
نتایج، در شرایط ساده:


مردانی که حداقل دو بار در روز از نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنند ۲۳ درصد خطر ابتلا به نارسایی قلبی، در مقایسه با کسانی که نوشیدنی شیرین یا نوشابه مصرف نمی‌کنند بیشتر است.
 
محققان عوامل مخدوش کننده در تحقیق از جمله سیگار کشیدن، مصرف کافئین، وزن، مقدار فعالیت بدنی روزانه، دیابت، فشار خون بالا، مصرف میوه و گوشت فرآوری شده را نیز در مطالعه خود مد نظر قرار دادند.
ارسال به دوستان
captcha
چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند این علائم به شما می‌گوید کمبود یُد دارید/ ۱۰ نشانه شایع کمبود ید در بدن اسرار واکنش عجیب مغز به صداهای روزمره/ چطور یک‌صدای کاملا معمولی برای مغز غیرقابل‌تحمل می‌شود معبد زیرزمینی ژاپن چگونه سیلاب را از حومه توکیو دور می‌کند؟(+عکس) مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه