فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۲-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۰۹۳۲۰
انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۲-۰۵-۱۳۹۴

حفظ سلامت مغز با "قهوه"

حفظ سلامت مغز با
حفظ سلامت مغز با مطالعه حدود هزار و ۴۰۰ بزرگسال ایتالیایی نشان می دهد که عادت مصرف کم قهوه برای حفظ سلامت مغز مفید است.

درحالیکه این مطالعه جدید رابطه علت و معلولی میان این دو را ثابت نمی کند اما یافته های این مطالعه با تاکید بر نتایج مطالعات قبلی، فواید مغزی عصبی مصرف نوشیدنی های کافیئن دار را نشان می دهد.

محققان دانشگاه «باری آلدو مور» ایتالیا در یک مطالعه، جدول مصرف قهوه و سلامت مغزی عصبی هزار و 445 ایتالیایی 65 تا 84 ساله را در جریان یک مطالعه سه ساله ترسیم کردند.

محققان متوجه شدند، خطر ابتلا به اختلال ضعیف شناختی در افرادی که بطور متوسط روزی دو فنجان قهوه مصرف می کنند بیشتر از افرادی است که نوشیدنی های کافیئن دار مصرف می کنند.

در عین حال این مطالعه نشان داد افرادی که مصرف قهوه آنها در طول زمان افزایش می یابد خطر ابتلا به زوال عقل خفیف در آنها افزایش می یابد اما مصرف خفیف قهوه به سلامت مغز کمک می کند.

محققان در مقاله جدید خود که در مجله «Alzheimer's Disease» منتشر شده است، نوشتند: خطر ابتلا به اختلال ضعیف شناختی در افراد مسن تر که هرگز قهوه مصرف نکرده اند و یا به ندرت قهوه مصرف می کنند و افرادی که عادت مصرف قهوه شان افزایش می یابد، بیشتر می شود.

محققان معتقدند که مواد موجود در قهوه از نرون ها در برابر پلاک های مرتبط به بیماری آلزایمر و سایر بیماری های عصبی محافظت می کند.

این اولین مطالعه ای نیست که نشان می دهد افرادی که قهوه می خوردند به سلامت بدن و مغز خود کمک می کنند.

برچسب ها: سلامت مغز ، قهوه
ارسال به دوستان
خروج قطار تبریز ـ مشهد از ریل در محدوده ترکمنچای چندین طبقه پنتاگون قرنطینه و تخلیه شد قالیباف: ایرانی متفاوت خواهید دید اوسمار فردا جمعه راهی ایران می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی: پاسخی به آمریکا می‌دهیم که در تاریخ ثبت شود / آمادگی بالای نیروی‌های مسلح در خارک حادثه در پنتاگون و تخلیه چند طبقه از ساختمان این وزارتخانه برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان