فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۰۶۲۱
انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۴

پیشگیری از مرگ زودرس با "گردو"

عصر ایران
نتایج این تحقیق نشان داد که خطر مرگ به علت بیماری های سرطان ، مرض قند ، بیماری های تنفسی و اختلالات عصبی درمیان مصرف کنندگان گردو کاهش یافته است.
پیشگیری از مرگ زودرس با نتایج تحقیقات جدید در هلند نشان داده است که خوردن نصف مشت گردو در روز ، از خطر مرگ زودرس می کاهد.

تحقیقات قبلی به طور کلی به وجود ارتباط میان سلامت قلب و خوردن آجیل اشاره کرده بود، اما این اولین بار است که یک تحقیق خوردن مقدار معینی از خشکبار و به ویژه گردو را برای تضمین سلامت مشخص می کند.

محققان در دانشگاه ماستریخت هلند دراین تحقیق که ده سال به طول انجامید، به این نتیجه رسیدند که خوردن ده گرم گردو یا بادام زمینی در روز ، به میزان 23 درصد از خطر مرگ زودرس را می کاهد.

دراین تحقیق به هیچ یک از خاصیت های بادام زمینی که سرشار از نمک و چربی است، اشاره نشده است.

در سال 1986 بیش از 120 هزار هلندی در فاصله سنی 55 تا 69 سال با ارائه اطلاعاتی درباره رژیم غذایی و روش زندگی خود خود به محققان ، دراین تحقیق شرکت کردند، این تحقیق سپس نسبت مرگ این افراد را پس از ده سال بررسی کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد که خطر مرگ به علت بیماری های سرطان ، مرض قند ، بیماری های تنفسی و اختلالات عصبی درمیان مصرف کنندگان گردو کاهش یافته است.

براساس این تحقیقات، طی ده سال، خطر مرگ به میزان 23 درصد و نسبت ابتلا به بیماری ها و اختلالات عصبی به میزان 45 درصد و بیماری های تنفسی به میزان حدوداً 39 درصد و بیماری قند به میزان 30 درصد کاهش یافت.

نتایج این تحقیق در نشریه بین المللی دانش بیماری ها منتشر شد.

" پیت وان دین برانت " مسئول این تیم تحقیقاتی گفت " وجود ارتباط میان خوردن 15 گرم گردو یا بادام زمینی در روز و کاهش میانگین مرگ و میر واضح بود".

وی افزود که دراین تحقیقات، این مساله درنظر گرفته شد که مصرف کنندگان گردو یا بادام زمینی ، بیش از دیگران میوه و سبزیجات مصرف می کنند و زنانی که از آجیل استفاده می کردند ، در مقایسه با سایر زنان ، قد و قامت بهتری داشتند.

منبع: العالم

برچسب ها: مرگ زودرس ، گردو
ارسال به دوستان
از «بزغاله‌پارتی» تا «خوراک لوبیای اشکانی»؛ نگاهی به خوراک ایرانیان باستان ورود به این غار برای گردشگران ممنوع شد! / اولین غار دریایی ایران کجاست؟ سوئیس ۱-۱ قطر/ خوخی مهم ترین گل تاریخ قطر را زد خروج تعدادی از هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی از فرودگاه بن‌گوریون خداحافظی مانچینی با السد؛ مقصد بعدی سرمربی ایتالیایی مشخص شد برتری سوئیس بر قطر در نیمه نخست؛ پنالتی سرنوشت‌ساز امبولو پست معنادار رهبر انقلاب در آستانه توافق: از اختلافات سیاسی و برجسته کردن تفاوت های اجتماعی بپرهیزید بی‌احتیاطی و حرکات نمایشی؛ عامل مرگ نوجوان موتورسوار ۱۴ ساله قمی اردوی متفاوت تیم ملی در مکزیک؛ آنالیز حریفان در اتاق بازیکنان رایزنی و گفت وگوی وزیران امورخارجه پاکستان و عربستان درباره توافق ایران و آمریکا جنجال لباس دوم بلژیک؛ از شاهکار هنری تا پیژامه بچگانه (+عکس) نتانیاهو از دیدارهای ترامپ در نشست گروه هفت کنار گذاشته شد بازگشت ۹۳ درصد حجاج ایرانی به کشور  مقام‌های اسرائیلی: توافق احتمالی با ایران، منافع و مصالح امنیتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد آغاز جام جهانی برای قهرمان آسیا مقابل چغرترین تیم اروپا