فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۴۲۰۵
انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۴

دیابتی ها بخوانند

دیابتی ها بخوانند
دیابتی ها بخوانندمحققان از کاهش ۲۵ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو با حذف نوشیدنی های شیرین خبر دادند.

روزنامه گاردین نوشت:‌ محققان انگلیسی بر اساس نتایج تحقیقی مبتنی بر بررسی  رژیم غذایی هفتگی بیست و پنج هزار زن ومرد چهل تا هفتاد و نه سال در بیش از  یک دهه قبل دریافتند، مصرف آب آشامیدنی یا چای یا قهوه بدون قند به جای نوشیدنی های شیرین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را به میزان یک چهارم کاهش دهد.

ابتلا به دیابت نوع دو با افزایش احتمال بیماریهای قلبی، سکته مغزی و آسیب دیدگی اعصاب همراه است.

نتایج این تحقیق در نشریه  Diabetologia متعلق به انجمن مطالعه دیابت اروپا منتشر شد.
برچسب ها: دیابت ، نوشابه شیرین
ارسال به دوستان
درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی ابولا همچنان پایین است تصور جالب هوش مصنوعی از زیبایی در دنیای پرندگان (تصویری) حمله حسن عباسی به مذاکره‌کنندگان؛ از گندم واشنگتن نخواهید خورد نمایش F-16 یونانی در دره های صعب العبور / رزمایش اینیوخوس 2026 (تصویری)