فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۷-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۹۱۶۸۹
انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۷-۰۱-۱۳۹۴

به کودکتان کشمش بدهید

به کودکتان کشمش بدهید
پیش از این باور متخصصان بر این بود که مصرف کشمش به دلیل دارا بودن قند ساده و چسبندگی به دندان، باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود اما محققان در حال حاضر معتقدند این ماده خوراکی می‌تواند حتی از پوسیدگی دندان پیشگیری نماید.
به کودکتان کشمش بدهیدمصرف کشمش ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش دهد و نقش موثری در کاهش و کنترل وزن داشته باشد.

تحقیقات متخصصان تغذیه در آمریکا نشان داد کودکانی که از کشمش و انگور بعنوان میان‌وعده استفاده می‌کنند در طول روز تمایل کمتری به پرخوری و مصرف مواد خوراکی پرکالری دارند، از سوی دیگر کودکانی که تمایل بیشتری به مصرف شکلات، شیرینی، چیپس و خوراکی های ناسالم دارند در طول روز بیشتر از مواد پرکالری استفاده می‌کنند.

برای انجام این مطالعه به 26 کودک 8 تا 11 ساله که از وزن مناسبی برخوردار بودند، کشمش، انگور، چیپس و شکلات به عنوان میان‌وعده غذایی داده شد. در پایان مطالعه مشخص شد که خوردن کشمش و انگور میل به پرخوری بویژه خوردن غذاهای ناسالم و پرکالری را کاهش می‌دهد.

پیش از این باور متخصصان بر این بود که مصرف کشمش به دلیل دارا بودن قند ساده و چسبندگی به دندان، باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود اما محققان در حال حاضر معتقدند این ماده خوراکی می‌تواند حتی از پوسیدگی دندان پیشگیری نماید.

همچنین مطالعات نشان می دهند که مصرف کشمش ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش دهد و نقش موثری در کاهش و کنترل وزن داشته باشد.

منبع: سیمرغ

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کشمش ، انگور ، مویز
ارسال به دوستان
نماینده ایران در سازمان ملل: هرگز تحت تهدید و فشار مذاکره نمی‌کنیم به این برابوس لقب موشک داده اند (+تصاویر) هشدار تند سردار موسوی به آمریکا: منطقه را برایتان جهنم می‌کنیم طالبان استفاده از تلفن هوشمند را ممنوع کرد رای نهایی پرونده تجاوز ورزشکاران ایرانی به دختر کره‌ای صادر شد ترك اعتياد در بازار سياه کوپرا فورمنتور ABT ؛ زیبایی طراحی صنعتی ببینیم پایان تراژدی اشتغال با جابه‌جایی نقش‌ها/ کارآفرینان به جای مدیران اداری تصمیم بگیرند محسنی اژه ای: سردمداران آمریکایی مفهوم غیرت و حمیّت ایرانی را درک نکرده‌اند معمای کرم‌هایی که علم را به چالش کشیدند / آیا می‌توان با خوردن یک قرص پیانو زدن یاد گرفت؟ هشدار نیروی دریایی سپاه: نزدیک شدن شناورها به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می‌شود حمله پهپادی ارتش علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اگر این خوراکی‌ها را نمی‌خورید، دچار کمبود پتاسیم می‌شوید نگاهی به معماری تاریخی ل‌آرتیستیک در شهر نیس فرانسه (+عکس) روزنامه خراسان: امیر کویت، خیلی وقیح شده؛ ایران باید او را سرجایش بنشاند!