فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۳-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۷۴۳۲۵
انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۳-۱۰-۱۳۹۳

شما هم با خوردن بستنی، سرتان تیر می کشد؟

اغلب افراد تجربه تیر کشیدن سر به هنگام خوردن خوراکی های بسیار سرد به خصوص بستنی را دارند.

احساس درد در ناحیه سر و یا تیر كشیدن برخی نقاط پیشانی به هنگام مصرف غذاها و نوشیدنی های سرد از جمله آب یخ و بستنی، تنها به علت انقباض ناگهانی مویرگ‌های كوچك منتهی به مغز بوده و نشانه بیماری خاصی نیست.

معمولا بلافاصله پس ازخوردن بستنی و یا هر خوراکی بسیار سرد دیگر، مجموعه ای از عروق خونی كه در ناحیه پیشانی و شقیقه ها وجود دارند، در واكنش به سرما منقبض می‌شوند. انقباض این مویرگ‌ها موجب بروز احساس دردی شبیه تیر کشیدن شدید در این نواحی می‌شود.

متخصصان معتقدند که این تجربه کاملا طبیعی بوده و نشانه بیماری خاصی به شمار نمی رود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: بستنی ، سردرد
ارسال به دوستان
پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا صعود تورم آمریکا به اوج سه‌ساله/ چرا احتمال کاهش نرخ بهره کمرنگ شد؟ یافته غیرمنتظره: تمام فسیل‌های شناخته‌شده از انسان‌تباران هومو نالدی ماده هستند بیماری اِم‌کِی‌دی؛ وقتی یک عفونت ساده تبدیل به التهاب می‌شود!