فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۴-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۷۱۱۴۸
انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۴-۰۹-۱۳۹۳

خطر سکته مغزی در زنان با مصرف شیرینی

پژوهشگران دانشگاه «کارولینای شمالی» هشدار می‌دهند که مصرف مقدار زیاد چربی‌های موجود در شیرینی، خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان بالای 50 سال افزایش می‌دهد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، مصرف مقدار زیاد چربی به ویژه انواع چربی‌های موجود در شیرینی‌ها، خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان بالای 50 سال به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

محققان از قبل می‌دانستند که غذاهای پرچرب به ویژه چربی ترانس که موجب انسداد شریان‌ها می‌شود، برای قلب و دور کمر مضر هستند اما این پژوهش نشان داده است، افرادی که بیشترین میزان چربی را مصرف می‌کردند، خطر ابتلا به شایع‌ترین نوع سکته مغزی در آنها در مقایسه با افرادی که کمترین میزان چربی را مصرف می‌کردند، 44 درصد افزایش می‌یابد.

به گفته محققان، گرچه خطر ابتلا به سکته مغزی در زنان در پیش از یائسگی کمتر از مردان هم سن آنها است، اما پس از دوره یائسگی این خطر افزایش می‌یابد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سکته مغزی ، شیرینی
ارسال به دوستان
هشدار جدی سازمان مدیریت بحران درباره وقوع سیل در آذربایجان شرقی و غربی درخواست وزیر جنگ آمریکا از کنگره: بودجه دفاعی ۱.۵ تریلیون دلاری تصویب شود برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال با روسیه در فیفادی پیش‌رو قائم مقام وزیر کشور: بیش از ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار زائر در اربعین به عتبات عالیات مشرف شدند دستگیری متهم زن فراری پرونده قتل حمیدرضا رجب‌زاده در شمال کشور بقائی: آمریکا اعتیاد بیمارگونه به تحریم را جایگزین سیاست و عقلانیت کرده است رئیس جمهور کلمبیا وضعیت اضطراری اعلام کرد انفجار در پالایشگاه نفت در لیبی شمار زائران اربعین حسینی از مرز ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر گذشت به صدا درآمدن آژیر هشدار در جاسک؛ فرمانداری از برگزاری مانور خبر داد تعویق مذاکرات لبنان و اسرائیل در پی تنش میان طرفین شناسایی ۱۰۱ مدیر متخلف مدرسه به دلیل دریافت وجه اجباری از والدین ترامپ لیست غرامت درخواستی از ایران را توسعه داد نجات معجزه‌آسای چهار مقنی از ته چاه‌های ساختمانی در قم تله پاتی عشق و مرگ در محله بهار (+صدا)