فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۲-۰۷-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۶۷۲۵
انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۲-۰۷-۱۴۰۴

برای کاهش فشار خون به جای دارو چای را با شکلات تلخ بنوشید

برای کاهش فشار خون به جای دارو چای را با شکلات تلخ بنوشید
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد مصرف منظم شکلات تلخ و چای می‌تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش داده و عملکرد رگ‌های خونی را بهبود بخشد؛ تأثیری که حتی با برخی داروهای کاهش‌دهنده فشار خون قابل مقایسه است.

 نتایج یک مطالعه‌ علمی به سرپرستی کریستین هایس از دانشگاه سوری (Surrey) انگلیس نشان می‌دهد ترکیبات طبیعی گیاهی موسوم به فلاوان۳ ، که در کاکائو، چای، انگور، سیب و برخی توت‌ها یافت می‌شوند، می‌توانند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ‌ها کمک کنند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، تحقیقات شامل مرور ۱۴۵ مطالعه تصادفی کنترل‌شده با بیش از ۵۲۰۰ شرکت‌کننده بود. شرکت‌کنندگان روزانه به‌طور متوسط حدود ۵۸۶ میلی‌گرم فلاوان-۳-اول مصرف کردند؛ معادل دو تا سه فنجان چای، یک تا دو وعده شکلات تلخ، دو تا سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو یا دو تا سه سیب.

شکلات تلخ

نتایج نشان داد مصرف منظم این ترکیبات به‌طور متوسط فشار خون سیستولیک (سرخرگ) را ۲.۸ میلی‌متر جیوه و دیاستولیک (سیاهرگ) را ۲ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد. افرادی که فشار خون بالاتر داشتند، کاهش فشار خون تا ۶–۷ میلی‌متر جیوه سیستولیک و ۴ میلی‌متر جیوه دیاستولیک را تجربه کردند؛ تأثیری که با برخی داروهای تجویزی قابل مقایسه است.

علاوه بر این، فلاوان۳ عملکرد اندوتلیوم یا همان لایه درونی رگ‌ها را بهبود داده و سلامت رگ‌ها را حتی در افرادی با فشار خون طبیعی حفظ می‌کنند. عوارض جانبی نیز نادر و معمولاً محدود به مشکلات گوارشی خفیف بود، بنابراین مصرف این مواد غذایی نسبتاً ایمن است.

به گفته محققان، دریافت فلاوان-۳-اول از طریق غذاهای کامل مؤثرتر از مکمل‌های جداگانه است، زیرا سایر ترکیبات مفید موجود در غذاها جذب و اثرگذاری آن‌ها را تقویت می‌کنند.

پژوهشگران توصیه می‌کنند افزودن دو تا سه فنجان چای، یک تا دو وعده شکلات تلخ، دو تا سه قاشق پودر کاکائو یا چند سیب به رژیم غذایی روزانه می‌تواند گامی ساده و خوشمزه برای حمایت از سلامت قلب باشد. با این حال، این ترکیبات جایگزین داروهای تجویزی برای همه افراد نیستند و باید همراه با سایر عادات سالم مصرف شوند.

برچسب ها: فشارخون ، چای ، شکلات
ارسال به دوستان
captcha
آشنایی با پاندای دنیای حشرات؛ جان این زنبور عسل در خطر است! محمدعلی شاه به همراه همسر و فرزندان اش در روسیه؛ دهه 1290 (عکس) موتورهای دیزلی چه معایبی دارند؟ نکاتی که کمتر شنیده‌اید چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند این علائم به شما می‌گوید کمبود یُد دارید/ ۱۰ نشانه شایع کمبود ید در بدن اسرار واکنش عجیب مغز به صداهای روزمره/ چطور یک‌صدای کاملا معمولی برای مغز غیرقابل‌تحمل می‌شود معبد زیرزمینی ژاپن چگونه سیلاب را از حومه توکیو دور می‌کند؟(+عکس) مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن